torsdag den 4. august 2016

#YouRock

Børnene sover. Læg lige mærke til tidspunktet. Klokken er 19.40, ro er rart. 
Jeg har lige sat "Stranger Things" på, Netflix and chill, Ya know.... 
Opperen kører. 
Madpakkerne er smurt og morgenmaden lavet. Røræg og kyllingepølser til hele banden. 

Færdig for idag. Fucking Yeah!!

Det jeg egentlig havde på hjertet var noget om ildsjæle, folk der inspirere, folk der brænder for en sag. 
Jeg er så hamrende imponeret over folk der giver stort set alt de har, der kæmper for andre, hjælper, folk der har noget på hjertet, folk der er fyldt med godhed. 

Jeg bliver inspireret til at gøre bedre, til at søge efter mit sted hvor jeg kan bidrage, til at vokse og udvikle mig lidt mere hver dag. 

Jeg er desværre nok lidt sådan een "eeeej, glasset er jo halvtomt-type", mere end ovre i den anden båd. Sjovt nok, bliver jeg optimist hvis andre er det modsatte. 
Jeg er hamrende godt til at pille mig selv ned, til at sætte en klos om benet, til at se forhindringer frem for muligheder. 
På nær hvis andre ikke formår at se mulighederne.

Jeg har ikke fundet min hylde endnu, men jeg ved at jeg skal kigge indad i stedet for at fokuserer på hvad alle andre kan og er skideseje til. 

Hvordan gør I det? Hvor finder I jeres hylde? Hvem inspirerer jer?

Jeg syntes at Constance Hall sparker røv på FB de her dage. Hun er pissesej. Jeg må nok snart lære at drikke vin for at passe ind.

Alle de civile der bruger al deres fritid på at lede efter Emilie, pigen som er forsvundet på 3 uge i Korsør. De er pisseseje og hvis jeg kunne, trådte jeg til med det samme. 

Jeg syntes også der er så mange cool kvinder, der rocker hverdagen på trods af fuldtidsjob og børn.

Alle de selvstændige der har banket en god virksomhed op fra bunden ene og alene og stortrives, fordi de brænder for det de har skabt og måske også skaber. 



6 kommentarer:

www.skøreliv.dk sagde ...

Kære du! Jeg er også typen, som mange havde gange ser glasset som halvtomt, og ser problemer alle vegne, også der hvor de ikke er. Jeg er ikke stolt af det! Jeg prøver at aflive det, også. Men samtidig acceptere jeg, at det er sådan jeg er. Jeg tror det er vigtigt at huske på, at vi alle sammen er lidt af det hele. Lidt splittede og splattede ind imellem, men også helte i ny og næ. Det tror jeg på! Og dem, som vi alle sammen beundrer for deres mod, flid, styrke og overskud - de har også en nej-hat, som de nogle gange har på. Der findes ikke mennesker, som kun har overskud, smil og medvind på cykelstierne. Det prøver jeg huske på, de morgener hvor alting er surt.

Anonym sagde ...

Kære dig

Nogle gange skal man bare gøre ting i stedet for at sidde derhjemme og have ondt af sig selv. Der er vel ingen der forhindrer dig i at gøre hvad du lyster? Du lyder som en der har meget ondt af sig selv, sine omgivelser, sine børn, sit liv. HUSK kun DU kan ændre det så hvad med "at bare gøre det"? Ingen kommer og gør noget for dig.

Københavnerhjerte. sagde ...

Skøreliv, du har ret. Vi er alle en særlig blanding af det hele.
Jeg ved ikke om du er landet det sted du er drømt om, jeg håber. Jeg får bare nogle gange (ofte) en drøm/lyst eller hvad man kalder det om at lave noget jeg virkelig brænder for, noget der kunne få mig til at springe ud af sengen (som om), haha. Men jeg tror fu ved hvad jeg mener. Men til at starte med er det svært at finde ud af hvad det overhovedet er.

Københavnerhjerte. sagde ...

Kære Anonym.

Hvis du læste med i indlægget roser jeg egentlig dem der er topseje og har fundet sin "plads".
Jeg leder efter lige præcis "det", hvad det så end er. Jeg kan ikke se hvorfor du har følt behov for at skrive sådan een ret negativ besked, men det er folk ret pjattet med bag en skærm har jeg lagt mærke til alle mulige steder.

Husk nu at DU har muligheden for at lade være med at læse med hvis din lyst til at kommentere på den måde, er det jeg fremkalder i dig. Den følelse din kommentar efterlader er lort, så tak for det. #ellernoget

Men hey, btw... Jeg er kun et menneske, nogle dage er svære end andre, og tingene er ikke altid så lige til som du gør dem. Ikke på min side af skærmen ihvertfald. Men det må da være rart hvis de er det for dig. Det er jo kun heldigt.



Mette sagde ...

Jeg tror du også en dag finder din 'hylde':o) Jeg tror egentlig du er der måske for nogengange er vi, hvor vi skal være men det tager tid at opdage. Jeg har enorm respekt for frivillige ildsjæle der hjælper med eftersøgninger, huser flygtninge og meget mere. Jeg er ikke go' til lige det men jeg er til gengæld hende der sidder alene i bussen/toget og den ældre dame sætter sig ved siden af. Også selvom hele toget/bussen er tom. Jeg er så nødt til at lytte til hendes historie... det er vist min 'hylde' Nå, ja og så er jeg moren der altid er hjemme så ungerne kan have legekammerater med hjem. Det har jeg det okay med:)
Lige en anden ting - noget helt andet:) Er Strange Things go'??

Københavnerhjerte. sagde ...

Hej Mette

Tak for din kommentar. Måske har du ret. Jeg føler mig helt blank omkring det, men jeg tænker os at jeg skal da noget, skal jeg ikke. Haha. På den måde er jeg super til at dunke mig selv i hovedet. Ting tager tid, drømme måske lige så lang tid.

Jeg er derimod ikke så god til at have huset fyldt med unger, jeg er ret sensitiv over støj. Så ovenpå en legeaftale ligger jeg næsten som en død undulat i bunden resten af dagen/aften.
Jeg beundre også frivillige ildsjæle og ja sådan een type som dig der kan lytte til fremmeds historier og have huset fuldt med børn. Jeg er simpelthen for genert hvis een snakker som jeg ikke kender. Og igen, hurra for forskelligheder. :-)

Apropos Strange things, den er lidt strange, haha, men kan sagtens ses. Der er jo kun 8 afsnit så den er hurtigt fordøjet. Jeg er ikke vild i varmen over den men den er ok.

Rigtig god weekend.