tirsdag den 29. marts 2016

Søndag og nabolykke

Påskeferien er slut, solen skinner og jeg nyder roen.

Igår kørte vi ud til Ishøj dyrepark, ikke noget eksotisk sted, men smadderhyggeligt. EN fin naturlegeplads, hvor rødderne fik brugt arme og ben til at klatre rundt, små søde påskelam, gedekid og langhårede køer.

For sådan nogle byboer som os, født i Sydhavnen, boet det meste af mit liv, drengene er født på Nørrebro, og nu er vi så endt her i forstaden til min elskede by, så er det der natur ikke noget vi gør os så meget i. Men vi øver os, og ser mere og mere af vores fine grønne områder.

Vi havde taget den firbenede med ud, og slog turen sammen, og vi tog turen gennem et lille skovområde der ligger derude, og der fandt vi så Vildtbanestenen.
Det var noget med en sten der markerede kongens jagtområde, way back in time.
Lille sidehistorie får I lige med, jeg stod og læste op for drengene på det fine skilt, vender rundt og kigger omkring efter den forbistrede sten. Får så sagt til drengene:
"Hvor pokker er den sten?"... Hvor O lige så stille siger, "Hva´ med denne her, mor?"
Jep, under en meter fra mig stod stenen så.. Voilá, blinde høne..


Hjemme igen, smuttede drengene på legeplads, og spiste både frokost og aftensmad hos naboen.
Rent win-win var det da han rakte mig en tallerken aftensmad over hækken.
Drengene kom ind, godt trætte, og mætte på lækkert mad og dessert.

Lørdag, var vi helt nede i gear. Jeg fik ordnet drengenes cykler, luft i dækkene, rettet sadlerne til og drengene fik vasket dem.
De var ude og lege det meste af dagen, og inde hos naboen og lege.
Jeg tror at drengene trængte til en hjemmedag, selvom støjniveauet er urimelig højt nogle gange og de ikke altid kan navigere udenom deres konflikter.

Men ferie er ikke kun at lave alverdens, man skal os have tid til bare at være. Jeg vil da godt indrømme, at jeg kan blive lidt nervøs op til en ferie, for jeg syntes ikke altid det bare er super hyggeligt og idylisk. Men mere om det i et andet indlæg...

Ingen kommentarer: