mandag den 29. februar 2016

Søndagstanker

Søndag er overstået, jeg har siddet og kigget på budgettet, med Bedrag kørende i baggrunden og en ret aktiv hund. Det ser ikke godt ud. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde...

Det er altid hyggeligt, at sidde dagen før der kommer løn og se hvordan måneden ser ud. Men det ender altid med en forøget puls, hovedpine og tonsvis af bekymringer. Jeg ved ikke hvordan andre klare det, hvordan de får det til at løbe rundt så der både er til alt det man skal have, og til lidt sjov. 

Her er det mest bare surt, rigtig surt. 


Dagen startede med at sove længe, og loppemarked i Bella Centeret med M. 
Jeg købte ingen ting, selvom jeg kunne have købt mig fattig. 
Men det er på en måde os svært, når man allerede har dén label placeret pænt på netbank. Han fandt de fineste keramiklamper fra Søholm.


Det var hyggeligt i Bella Centeret, virkelig mange fine ting, mange stader. Så alt i alt en god ting at bruge søndagen på, det mundede dog ud i hovedpine og øv-hed, men sådan er det så fint med mig, jeg fungere lidt på den måde. Tanken var tom over al den stimuli og øv over at det er så fucking surt altid at mangle kroner og øre. 

Økonomi er et ømtåleligt emne, men penge er godt når man har dem, men noget Fanden har skabt når de er mangler. 

Alt herhjemme går til drengene, de skal ikke mangle noget og alligevel mangler man vel altid lidt. Men så venter jeg bare til bedre tider, om nogle år-ish..

Er det dumt at skrive om det her? - Måske. Men det er også rart at få luft, når det strammer til. 


4 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Jeg kan nogle gange tænke, hvordan får de råd til det? Når jeg ser andre har været med ungerne i Tivoli, ude og spise, legeland mv. Forstår godt det er hårdt for dig. Stadig ingen penge fra Eks? Kh Birgitte

www.skøreliv.dk sagde ...

Kære Københavnerhjerte og Birgitte! Jep, det tænker jeg også nogle gange! Og hvorfor ikke skrive det på din blog? Det' jo din, vi må skrive hvad vi vil! Det er godt at vide, hvordan vi har det. Hvor er det surt, når økonomien bliver for stram, jeg håber det løser sig!!

Maria Hoffbeck sagde ...

God formiddag,
jeg søger legater for at få lidt ekstra penge til noget af det min SU ikke dækker.
Hilsner og prøv legater :-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Nope Birgitte. Stadig intet fra ham. Det ville ellers hjælpe gevaldigt.

Det er rigtigt www.skøreliv.dk... Men det er den der balance med at udstille sig selv og hvad der egentlig er ok. Men det er os det rigtige billede, frem for opstillede vasebillede, eller Bo Bedre hjem, så man tit og ofte støder på. Og det rammer da, når der herhjemme mest af alt minder om Ikea :-p og ikke på den tjekkede måde. Men accept er vejen frem, jeg skal nok bare lige finde ud af det. Men ja, om nogle år er der lidt mere luft, så det ser jeg frem til.

Tak for fif Maria... Jeg tror ikke jeg kan finde nogle legater, jeg er ikke studerende, men jeg vil da give det et skud.

Go´ dag til jer alle..