lørdag den 27. februar 2016

Film-anbefalinger herfra...

CAKE


Jennifer Aniston i hovedrollen som en kvinde der har en hulens masse sorg, vrede og bitterhed.
Hun lever med og i det i filmen. Men selvom den kan lyde tung og mørk, så har den også noget lyst og enkelt over sig.
Der udspiller sig ikke vilde scener, man kan endda blive lidt pissed på hende, 
og have lyst til at banke lidt fornuft ind i hende-agtigt. 
Men den er på samme tid så fin, 
måske fordi jeg kan relatere til den på et eller andet niveau.



ALL INCLUSIVE


Denne her lånte jeg på biblioteket, jeg forsøgte forgæves at få min daværende kæreste med ind og se den da den gik i biografen. 
Fair nok. 
Nu er den set, jeg er ikke sådan blæst omkuld,
 men den var sød og lidt kaos-agtig.
Mor og døtre, tager på ferie til Malta, 
og som i alle familier er der intriger og problemer. 
På trods af knuste hjerter, forskelligheder og skuffelser ender det med at blive en rigtig god ferie for den lille trekløver,
 der oprindeligt skulle have været en firkløver.
Den kan varmt anbefales, og ens rejselyst bliver ikke mindre
af at se den, si´r det bar´...


While we´re young


Ben Stiller og Naomi Watts spiller hovedrollerne, 
som det barnløse par i 40´erne der måske er blevet lidt trætte af sine "gamle" venner med nyfødt baby og andre spilleregler.
Identitetskrise, fastlåste roller, bedrag og selvindsigt kan vel meget fint beskrive dem og deres forhold i filmen. 
Sød film, om venskaber, parforhold, det at leve i nuet og ikke mindst fremtiden 

Ingen kommentarer: