mandag den 15. februar 2016

Dokumentar anbefaling "Making a murderer"

Jeg har netop afsluttet dokumentarserien fra Netflix, "Making a murderer".. Holy crap.
Jeg sidder tilbage med en følelse af afmagt, vrede, foragt og tvivl.

Jeg kan kun anbefale folk at se den, og blive forarget. Jeg er rystet over den magt som The State, anklagemyndigheden har i det amerikanske retssystem, hvor meget de kan forme sagen til lige hvad de vil have, blot for at få een mand ned, og hans nevø.

Der blev plantet beviser, blod, set bort fra måder at håndtere bevismaterialerne, interessekonflikt fra inhabil politikreds, tvungne tilståelser takket være afhøringerne efter Reid-metoden. På den måde bliver man, jeg gjorde ihvertfald, dybt forarget over hvor korrupt det er, og hvor let det er at få det resultat man ønsker.

Jeg ved ikke hvor jeg står, men skulle jeg svare på det, så tror jeg at han er uskyldig. Både ham og Brendan Dassey.
Jeg ser en familie som man nok ville betegne for at være trailer-trash, de stikker ud af samfundet, de er måske ikke de skarpeste knive i skuffen og det har nok gjort dem til en nem skydeskive for lokalsamfundet.

Jeg så en politistyrke som var infiltrerede med bitre familiemedlemmer, magtfulde og muligvis også havde nogle betjente som tog sagen i egen hånd og fik plantet beviser, jeg så en masse som ikke gav mening og hvor "heldigt og belejligt det end er" slap politiet samtidig for at blive anklaget for justitsmord.

Se den, se den.


Ingen kommentarer: