tirsdag den 15. december 2015

Ting man gør...

Dem er der reelt set mange af. Men jeg har gjort det igen, jeg har ikke sagt noget sådan rigtigt, fordi jeg er bange for hvad folk tænker om mig.

Jeg har fortrudt nogle gange, mest af tro på egne evner og på at projektet lykkedes. Men jeg er samtidig også igang med at lærer at stå ved mine valg, og prøve at slå ud af hovedet hvad folk muligvis tænker om mig. For det må være deres sag.

Ingen nem øvelse, men okay, hvad er os nemt.

Jeg eller vi her i familien fik i foråret hvaps. Dejlige Balder. Men han var en mundfuld i form af behov(labrador) og hvad jeg kunne byde ind med, Oliver var ikke helt pjattet med ham for han var stor og meget glad når de endelig kom ud af værelset.
Men lysten for at forøge vores antal i familien er ikke forsvundet på trods af at han kom ud og boede hos en fantastisk familie, skulle med på jagt, have heste i baghaven osv.
Nope, den eksisterede i bedste velgående.

Og nu har jeg altså handlet på den. Jeg kommer nok aldrig til at få mere tid end jeg har nu, i og med jeg er sygemeldt. Så må man smede mens jernet er varmt.
Jeg har grublet voldsomt meget op til beslutningen, til dels fordi jeg ikke vil lave samme beslutning igen, det er et dyr vi snakker om og ikke en ny taske. Så hvis jeg går ind i det, så skal det være ordentligt, for så ved jeg også at jeg har mit på det rene. Og viser det sig at gå helt galt, så må jeg håndterer det derfra.
Jeg er jævnt dårlig til at træffe beslutninger, altså jeg spiser altid de 3 samme slags pizzaer når vi bestiller take out, for tænk nu hvis den jeg vælger viser sig at være dårligere end dem jeg plejer. Så hellere køre den sikkert hjem.
Så at komme frem til at gøre det - køre ud til sælger og rent faktisk slæbe vovsen med hjem, det har været længe undervejs.

Men nu er hun(d) her, hun er alt det Balder ikke var.
Hun er petit, bliver vel lidt større, hun er meget mere bange, kuldeskær, og puttesyg. Samtidig er hun meget afhængig af mig, det var han ikke. Så der er nye boller på suppen, og problemstillinger at tage fat i.

Molly er hendes navn, hun er en blanding af Malteser/Papillion/D/S Gårdhund. Så altså lidt et hul i hækken-typen.

Sig hej til hende og ønsk mig held og lykke. I´m gonna need it.

Hun har boet her i 14 dage, og næsten sovet det meste af tiden. Til gengæld har hun lært at sitte.

2 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Tillykke med ny hunni. Håber hun er den helt rigtige for dig og ungerne. Kh. Birgitte

Københavnerhjerte. sagde ...

Tak, det håber jeg også. nu må vi se hvad fremtiden bringer med den lille fis.
KH Mila