lørdag den 12. december 2015

Snart 6 år og flæskesteg

Stille og rolig lørdag her i hulen.

Drengene er hos deres far når de fylder 6 år og også selve juleaften. Rimelig lortet. Er man ikke deprimeret, så er der stor risiko for at blive det. Nå, men vi havde hyggedag idag, med fødselsdagsgaver og julemad. En slags kombi-udgave af de dage hvor jeg ikke har dem. Julegaverne får de når de kommer hjem fra deres far.

Drengene fik en playmobil ridderborg hver, med alverdens tilbehør. Hvad blev der er Barbie og Ken, det er ligesom lidt mere min liga end riddere og Star wars. 


Midt i æbleskivebagning, flæskesteg og ridderborgs-byggeri, fik jeg også støvet af hos drengene og ryddet op. (Når solen skinner, ser man virkelig hvor slemt det står til) 
Selvom jeg brugte ret lang tid på praktiske gøremål eller måske nærmere bekæmpelse af støv, så er det som om man ikke rigtig kan se det alligevel. 

Alt i alt var det en god dag, med lidt pres over det der byggeri og to børn der snakker og spørger om virkelig mange ting på virkelig kort tid, men moderen kampsveder mens hun kæmpede med at samle gaverne.


Imorgen, søndag. Her i knaldhytten rimer det på vasketøj, støvsugning, og lidt mere oprydning. En køretur ville nok bare lige toppe dagsordnen, og sætte prikken over i'et...

Nu bobler begge børn, Whitecollar underholder og nogle slår mave(læs: mig). Jeg elsker virkelig flæskesteg, eller egentlig mest sovsen og sværen. 

1 kommentar:

Birgitte B sagde ...

Tillykke med dine banditter. Og nyd Whitecollar #eyecandy