onsdag den 11. november 2015

Stof til eftertanke

Jeg har lyttet til TED tv/talks eller hvad det hedder idag. Jeg fik et link sendt af en veninde. Og jeg lyttede lidt videre på nogle af de andre.

Jeg har ikke helt tygget det igennem i hovedet, endnu. Men jeg har lyst til at dele linket til dem der måske vil afsætte 17 min til at se det.

Det har sat noget i gang, noget om at man skal leve livet så godt man kan, mens man har det. For vores tid er lånt. Og fyren har jo ret. Så evigt ret.

Jeg har ikke været så god til at leve livet, jeg har mest levet i skyggen af min sorg over min mors alt for tidlige død. Over de svigt jeg har oplevet alt for mange af i mit forholdsvis (host host) unge liv. Jeg har ikke været så god ved mig selv, jeg har accepteret for meget lort, pga af manglende tro på mit værd. (Virkelig underlig sætning. Jeg ved ikke om den holder)

Jeg har en pessimistisk tilgang til verden. Virkelig ikke fedt, men på den måde beskytter jeg mig selv lidt. Og sådan kan jeg blive ved, for når man oplever voldsomme ting/traumer/sorg på et tidspunkt i sit liv, hvor man er så sårbar fordi man netop dér tager form som det voksenindivid man ender med at blive, så tror jeg at man oftest går lidt i stykker.

The 3 a´s of awesome

Måske det er helt hen i vejret at tro at folk gider at lytte/se noget de ikke rigtig ved hvad er, i ret lang tid. Men det gav mig noget. Måske det kunne give andre lidt også...
Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg kaster det op i luften og får brugt det til noget rigtig godt.

Tidligere i dag (før jeg så klippet) valgte jeg at bestille en duft jeg har ønsket mig længe, een jeg troede jeg fik i fødselsdagsgave af M. Jeg fik dog så meget andet, dejlige gaver. Jeg har egentlig ikke rigtig pengene til det. Men jeg ville bare være lidt god ved mig selv. Bare lidt. 
Jeg føler lidt jeg har gjort noget ulovligt. Og det er noget pjat. Men måske er det på tide at sætte "mig" lidt højere oppe på dagsordnen. Bare en gang i mellem. 

Måske jeg bør investere i nogle nye sneakers næste gang, det ene par jeg har, har jeg haft i 3 år. 

2 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Jeg gider dig godt og synes du er en dejlig person :) og ja, ingen er perfekte og alle præget af arv og miljø. Men det gør dig ikke til en dårlig person. Kram Birgitte

Københavnerhjerte. sagde ...

Du er sød. TAK... Undskyld jeg ikke har fået svaret før. Det er ikke altid jeg når det jeg gerne vil.

Kaffe en dag?

Kram...