mandag den 30. november 2015

Skolebørn coming up.


Beklager den alternative opstilling med billedet, men hvis nogen kan forklarer mig hvorfor skidtet flyver rundt når gør som jeg altid gør, så del endelig.
Alternativ it is.. 


Oh la la... Jeg har med gru og rædsel set lidt frem til det jeg skulle idag...
Hvis vi lige ser bort fra internettet der gik ned i rigtig mange timer, og at helbredet skranter un peu, så gik det ellers nogenlunde let (og smertefrit).


Mine poder er hermed officielt skrevet op til distriktskolen som det så ganske enkelt hedder nu til dags.

Et styk i hver deres klasse om jeg må bede om.
Jeg forudser en hulens masse arrangementer dobbelt op, ikke at foretrække for den introverte mor.

Så skal vi ikke sige at jeg vælger det til som mine børn ikke skal gå glip af.

Men alt sådan noget "forældre-spise-komsammen-uden-børn" og "lad-os-tage-i-sommerhus-uden-børn-og-drikke-vin-til-de-fede-90´er-hits" krydret med diverse. Der springer jeg over..
Og jeg ved godt det er sat noget på spidsen, men det forekommer i nogen grad, har jeg ladet mig fortælle. Dog ikke fra en forældre på denne skole, men andetsteds fra.

Jeg fatter ikke tiden er fløjet, altså det tror jeg egentlig at samtlige forældre der når lige præcis til denne her milepæl, siger. Men jeg fatter det simpelthen ikke. Do not get it.

Jeg har ingen idé om hvordan det bliver at have skolebørn, men jeg forudser lektielavning ved spisebordet, trætte børn og en mor der bare ikke har gået i skole meget længe og som intet husker. Måske det kunne blive godt hvis vi kunne tage en lærer med hjem. Hvis vi spørger pænt.

Jeg kan sgu´ da huske hvor håbløst det var da min mor skulle hjælpe mig med lektierne. Min mor, hun gik vist kun i folkeskole og så videre på tandlægeskolen. Jeg aner faktisk ikke om hun er student, det mener jeg ikke. Hun var ikke til nogen synderlig hjælp, tværtimod. Altså de måder hun mente jeg skulle udregne matematik på, var jo nærmest med kugleramme og underlige opstillinger. Sådan en mor bliver jeg os. (Sorry boys)
Min søster er knivskarp til skolearbejdet, så der var mange gnidninger mellem os, for jeg fattede bare ikke matematik og det fattede hun ikke at jeg ikke gjorde. Det endte tit i gråd. Hold kæft noget lort egentligt.

Nå, men nu skal jeg så være den der ligesom lærer mine børn noget og hjælper dem. Somebody help me...

Men jeg lover jer drenge, jeg vil gøre mit bedste. Google er iøvrigt et genialt redskab, og jeg agter at benytte mig af det så vi kan finde de løsninger vi mangler. Til gengæld er jeg god så meget andet skolehalløj.

Jeg kan huske at jeg skulle lave en opgave i biologi måske, jeg gik vel i 4-5 klasse. Emnet var hvaler. Mon jeg selv havde valgt det..
Nå, men jeg var på biblioteket og havde lånt en tyk tyk bog om hvaler. Og jeg ville jo gerne have billeder i min opgave, så jeg skrev og jeg skrev, og så tegnede jeg over på de billeder der var i bogen, og jeg var noget så grundig. Og på den alternative måde, fik jeg billeder i min opgave. Jeg mindes at jeg fik rigtig meget ros.

Ingen kommentarer: