onsdag den 28. oktober 2015

Når det ikke kommer let.

At være kæreste med en bipolar er ikke nemt, nogle gange rigtig godt, andre gang rigtig lort.
Lige nu, primært mest lortet.

Rummelighed findes ikke i uanet mængder i mig, hvor gerne jeg end gad at rumme det. Men det ville være en løwn´. Men det gør det vel egentligt nok ikke i mange.

Hvor lang tid kan man holde til det, når han er inde i en af sine maniske perioder, ja jeg ved det ikke. Men jeg håber da snart at trælse M snart bliver til dejlige M igen. Snart.

Jeg tror mange undrer sig over hvorfor man så vælger at blive sammen med een som nogle gange spasser ud og er en kæmpe idiot. Det gør jeg vel også selv nogle gange, men igen.
Glem ikke de der følelser.. De forbandede følelser.

Jeg har jo før skrevet om enneagram, og typer..
Jeg er jo 4´er, så når han vælter rundt i sit eget kaos (hans yndlings-stemningslejde) ja, så påvirker det i den grad mig, for han gør jo ting mod mig, han skærer mig ud af hans liv, har i stor stil brug for at være alene og lære nye mennesker at kende på et overfladisk niveau. Kvindelige bekendtskaber.. Og det river mig sgu´ midt over.
Jeg har rigtig svært ved at passe mit job, og lægge det væk, når han er manisk.
Det er pis-irreterende, og noget jeg stadig arbejder på, men har også lidt måtte indse, at det nok bare er sådan jeg er.

Alt i alt lyder det egentlig ret skidt, og det er det os i lange perioder. Men vi har det os godt, rigtig godt når han er mere normal.

Jeg ville ønske at han tog sin diagnose mere alvorligt, og prøvede at arbejde med den, i stedet for at modarbejde den. Især når han (og jeg) ved hvad der muligvis kan fremprovokere en manisk periode.

Det hader jeg ham sgu´ lidt for, når han ikke engang prøver at navigerer udenom.
Hvem siger at man undgår manisk rutschetur, ingen garantier, men måske det er værd at prøve.

Hvis nogen lige kender opskriften, altså til at banke det ind i ham, i stedet for at han mest af alt snakker mig efter munden. For han ved det jo godt. Han er ikke dum, tværtimod. Men lige på det her område, en klaptorsk.

Bare et øf herfra...



Ingen kommentarer: