fredag den 25. september 2015

Type 4 - 5 - 6

Jeg ved ikke om de typer jeg beskrev igår, var gode nok. Måske jeg finpudser lidt på det hele løbende..
Men lad mig give jer et par typer mere, M har allerede forklaret mig at jeg griber det forkert an, men stædig som jeg er, mener jeg at det er den bedste måde ligesom at introducere det læsende folk for hvad pokker det egentlig er jeg fabler løs om..
Han er lige kommet forbi med en super bog, og noget undervisningsmateriale, som jeg skal have nærstuderet.

Type 4 - Romantikeren/Individualisten
Kendetegnene ved en 4´er (moi), er at de fremstår ofte fremstår meget dramatiske, nærtagende men også kreative typer, hvor der også er mange følelser i spil hvilket giver 4´eren en del op og nedture i løbet af en almindelig dag. De trives med dybe og ikke mindst nære relationer, de sætter gerne deres personlige præg på deres arbejde, men er humøret ikke med dem, afspejler det effektiviteten.

Type 5 - Iagttageren / Observatøren
Kendetegnene ved type 5 er at de ofte fremstår distancerede, til tider lidt kolde. Men det er blot en måde at beskytte sig på. De trives vældig godt med at indsamle viden, ikke nødvendigvis fordi de ønsker at dele ud af den dog. At være alene er ofte rigtig rart, de er ligeledes enormt uafhængige af andre mennesker. Men de kan stadig føle sig ensomme.

Type 6 - Tvivleren / Skeptikeren
Kendetegnene ved type 6 er at de er til at stole på, og forpligter de sig, holder de det. Men det er ikke så nemt for 6´ere at have tillid til andre mennesker. De tænker altid i worst case scenarios hele tiden, tvivler og undersøger alt, førend der træffes en beslutning. De kæmper gerne på andres vegne, og har et særlig forhold til autoriteter.

2 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Jep, stadig 5'er...
Men har altså også gode sider ;-) og arbejder seriøst med at være mindre 'kold'. Kh Birgitte

Københavnerhjerte. sagde ...

Haha, der er altid pros og cons, tænker jeg søde B. Og selvfølgelig har man også gode sider, det har alle. :-) Jeg har udfra min type vs. personlighed os en del at udfordre.. Jesus.. haha..
Kram...