torsdag den 24. september 2015

Type 1 - 2 - 3

Som lovet i indlægget i går, vil jeg prøve at beskrive typerne lidt. Man kan sige, at man faktisk er the one and only der kan afgøre hvilken persontype man er. For mit eget vedkommende er der ingen tvivl.

Jeg husker også, at min kæreste fortalte mig, at hvis du vil finde frem til typen, så ved du det når du har dem i første og andet forsvar. Dér kan man tune ind på hvem man sidder overfor, eller snakker i telefon med og kommunikere tilbage på rette vis. Men det kræver sindsygt meget terpen og kendskab i typerne og deres forsvar. Jeg kan et par typer sådan sei-agtigt, og kan også godt finde på at prøve det af på mit job, hvor jeg har en masse telefonisk kontakt, dagligt med forskellige typer, og indtil videre har jeg ikke taget voldsomt meget fejl.

Type 1 - Perfektionisten / Idealist
Kendetegnene ved type 1 er, at de er perfektionister, de har en stærk indre kritiker der reagerer med det samme hvis noget ikke er rigtigt og på samme tid holder deres følelser på plads. De er meget principfaste, detaljeorienterede, og sætter en ære i at udfører der arbejde fuldkomment og rigtigt.

Type 2 - Hjælperen
Kendetegnene ved type 2 er, at de er enormt hjælpsomme, og gør hvad de kan for at hjælpe deres nærmeste af et godt hjerte, til gengæld er de ofte knap så gode til at modtage selv. De er opmærksomme, givende, men søger samtidig efter anerkendelse for det de gør. De er ofte udadvendte, pligtopfyldende og dygtige når det kommer til deres jobsituation.

Type 3 - Konkurrencemennske / Udretteren
Kendetegnene ved type 3 er, at målrettethed, effektivitet og og en stræben efter succes og image. De er effektive arbejdsheste, presser sig ofte til det yderste hvor det i værste tilfælde kan ende i et kollaps.
De bidrager gerne til den gode stemning, og identificerer sig med jobbet, stiller høje krav til sig selv, og ikke mindst sine kollegaer.


Der kommer 3 typer mere imorgen, der er jo ni i alt. 

Ingen kommentarer: