mandag den 15. juni 2015

Berlin

Vi har bestilt lidt sommerferie, ham dersens Michael og jeg. 

Jeg fik jo et weekendophold af ham i julegave, sidste år til Berlin. Vi har jo været et par gange i Kiel og Hamburg, og trængte til ikke se lige det igen. Så Berlin, havde vi snakket om, og det fik jeg så i gave..
Der er gået meget vand under broen siden december, og så alligevel ikke. 

Nu er opholdet booket, og en ekstra nat oveni hatten. Ooooog, jeg glæder mig. 
Jeg elsker når vi skal på roadtrips og ud og se noget mere af verden. Vi er ret gode til at nørde sammen, 2. verdens krig især. Så naturligvis er der ret meget på listen som vi skal ud og se, tre dage er sikkert ikke nok. 

Jeg var jo lidt heldig at ungernes far og jeg kunne hjælpe hinanden så jeg fik en dag mere at "lege" i, og så hjælper jeg i den efterfølgende weekend han skal have dem. 

Jeg har været i Berlin nogle gange på studieture, det har han ikke. Så jeg er guide, eller the bossy One og ham tolk. Fin fordeling.

Vi skal op i tv-tårnet, spise lidt mad og knipse nogle billeder, vi skal også forbi mindepladsen for dem der døde under krigen. Vi skal ud og prøve nogle af byens eftersigende bedste currywürst, jeg har også lovet manden at vi finder nogle gode steder så han kan smage lidt på øllet, vi skal besøge et Stasi-fængsel, Checkpoint Charlie og meget mere. 

Vejret er knaldgodt dernede lige nu, det må meget gerne blive hængende til vi skal afsted i august. 

Nogle af jer der læser med der har fifs til ting der skal med på listen? Gode spisesteder til billige penge, ting man skal se, men som man måske ikke lige finder i Turen til Berlin?

Ingen kommentarer: