lørdag den 14. februar 2015

Hvis bare, og så måske ikke

Forestillingen om det gode liv, eller hvad det gode liv egentlig er.

Det er måske et lidt bredt emne at lægge ud med, men i går aftes da jeg lå på sofaen, og kiggede rundt. Der gik tankerne med at klappe mig selv på skulderen over at jeg har klaret den så fint som jeg har, indtil videre og det at jeg altid gerne vil have noget andet og mere. Det kunne være en fysisk væg eller noget så basalt som døre indtil vores soveværelser, eller en bedre seng så jeg ikke får ondt i ryggen, en vaskemaskine der ikke ved at banke hele huset ned hver den centrifugere, en rejse.. Der er rigeligt på listen.
Det kunne os dreje sig om et nyt havebord, der rent faktisk var lidt pænt, og ikke smadret af de par storme vi har haft på det sidste. Eller en udvidelse af terrassen så man kan sidde og spise ude, uden at sidde i skyggen. Der er virkelige mange ting på listen, og jeg kan ikke finde ud af at lave noget af det. Penge vokser heller på træerne, og ja. Vi har det jo ok, i bund og grund.

Men så igen, er det så ikke vigtigst at man har det godt lige der hvor man er, og finde ind til det rigtige vigtige? - Måske lidt hippie-agtigt i det lange løb.
Men drømmene løber altid af med mig når jeg har nok at se til, udfordringer, problemer, bare ting der fylder, lad os kalde det for det som det er, en virkelighedsflugt velsagtens.

Jeg kan se andre, opfylder deres drømme, og det er bare ikke så lige til altid, ikke for mig ihvertfald. Tror måske i virkeligheden, at det er de færreste der kan alt når de vil det.

Jeg kender ikke opskriften, jeg bliver tit lidt irriteret over mig selv på grund af hvor meget jeg ønsker og drømmer om, i forhold til at sætte pris på det jeg har.

Til sommer drømmer jeg om lange sommeraftener i haven og på terrassen, krukker med urter og blomster i alverdens farver. Drengene der cykler ude på vejen, og er solbrændte.
Det må kunne lade sig gøre, hvis jeg topper det med et nyt havebord og et plantebord, er jeg jo nået et godt stykke ned af listen. Flødeskummen på kagen ville være at få anlagt en havegang med sten fra lågen til terrassen, og en udvidelse af selve terrassen.

Kender I der måske læser med til det? - Eller skal jeg have lov at hænge på den alene? :-p

Ingen kommentarer: