torsdag den 1. januar 2015

Nytår i børnehøjde




Vi fik sagt farvel til 2014 på bedste vis, men dejlig mad og dessert, slik og chips. Jeg havde jo drengene alene, så det var et nytår i børnenes tegn, og det passede mig gevaldig fint.

Jeg havde helt alene besluttet at vi skulle have julemad, drengene var heldigvis med på den.
Men der var lige det lille sats, at jeg altså overhovedet aldrig havde prøvet at lave sådan noget før. Men det gik, det gik endda rigtig fint.. Møg saftig og knasende sprøde svær.
Li´som jeg kan li´det. Selv drengene spiste rigeligt af det, og O sagde at han altså syntes vi skulle spise det hver dag.

Drengene var ret spændte hele dagen, men de fik heldigvis nogle timer til at gå med at lege med naboens dreng, de rendte alle tre og kastede med knaldperler og så fik de lov at brænde nogle stjernekastere. Det var altså et hit.

Resten af aftenen var egentlig ret rolig, drengene fik stillet deres bord-bombe trang efter vi tog ti i rap, de legede lidt på værelset og slog mave inden vi gik ud og kastede de 400 knaldperler vi havde tilbage og tændte for de sidste stjernekastere. Nogen var ret forædt, nogen kunne godt være mig... :-p

Desserten var is og vafler, som de spiste ret godt til af, slikket blev indtaget i deres senge mens de så Alene Hjemme 3, her var det så lige at jeg så mit snit til at smide mig på sofaen i pyjamasbukser og slå mave. (Man ved man er mor, når...)


W resignerede klokken 21:45 på sofaen, mener jeg den var, der havde jeg selv ligget og blundet lidt med ham i forenden.
(Tænk sig, for 15 år siden gav man den max gas og væltede hegnet på det tidspunkt.)
O blev puttet kl. 22.30 og han gik omkuld med det samme. Han havde fået lov at se filmen færdig, og skulle lige halvtreds ting inden han kunne lokkes til at få børstet tænder..

Praktisk gris eller rastløs, så gik jeg igang med oprydningen, og opvasken, pynten blev pillet ned, og jeg vovede mig ud med skraldet (uden at blive fyret af) Hader virkelig fyrværkeri, det er så uforudsigeligt.


Alt i alt et super fint nytår. 



Velkommen 2015, glæder mig til at se hvad du har at byde på. 

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Dejligt at I havde en hyggelig og festlig Nytårsaften.
Jeg er heller ikke specielt vild med fyrværkeri - og især ikke disse her voldsomme krysantemum bomber. Som du siger; fyrværkeri er så uforudsigeligt!