søndag den 28. december 2014

Hvordan blev det så i år?

Det blev godt og det blev hyggeligt.

Ja ja, julen altså. Nogen kan måske huske mine tidligere skriverier omkring juledagene som jo unægteligt trofast vender retur HVERT år. 
I år krydret med at det var første jul uden drengene, det dvælede jeg faktisk ikke så meget ved i løbet af aftenen, for jeg er sikker på at de hyggede sig der hvor de var, og et eller andet sted er det desværre delebørns lod, og ikke mindst forældrenes.
Vi tager revanche næste år.

Nå men, jeg blev inviteret med hjem til jul hos kærestens familie, big deal, BIG deal. For jeg havde ikke mødt hans familie endnu, men på den måde slog vi vel to fluer med et smæk. Og det er sgu´ da ret stort sådan at blive "vist frem-agtigt".

Min lille bil blev pakket (læs: proppet med gaver og bagage, hans børn og os, og afsted mod Jylland vi tog d. 23 efter ungerne var blevet sendt i Tivoli med farmor og farfar.. 

Det hele var ikke så ligetil, noget med en ekskæreste der ikke ville hjælpe og en jul der næsten var gået i vasken, heldigvis trådte farmor og farfar til, og det hele lykkedes, os selvom jeg var nødt til at tage toget hjem d. 26 klokken virkelig tidligt, da selv samme ekskæreste ikke ville hjælpe et par timer, så jeg kunne have kørt hjem i egen bil.  



Men jeg hyggede mig, han har en sød sød familie, der tog godt imod  mig, og kombineret med at jeg fik dejlig mad, hvad er så bedre end at få lov at fejre jul med en man holder af? Ja, jeg spør´ bare.. 


Nu er der et år til næste gang, så nu kan jeg slappe lidt af på den front og lige om lidt lurer nytåret, jeg har drengene og vi tre skal nok få en hyggelig aften. Lur mig om ikke de ryger tidligt i seng, så moderen kan nå en film inden hun falder i søvn på sofaen.






Årets ord i 2013 for mig, var introvert... Det kan jeg ikke komme udenom, og at tage afsted i så mange dage, til et fremmed sted hvor jeg ikke kender nogle, mixet med højtidligheder sugede på kræfterne, det gik meget bedre end forventet, men jeg var en lidt slatten udgave af mig selv da jeg kom hjem.


Så den stod på popcorn, og pizza på en madras til Alene Hjemme 2, på drengenes værelse mens jeg fik mig en lille lur, og de legede omkring mig, og så film. Helt perfekt...

I skal selvfølgelig os lige have af vide hvad jeg fik i gave af ham. Jeg fik øreringe fra Pernille Corydon i Rosaguld som jeg havde ønsket mig, og en tur til Berlin til sommer, sammen med ham. Så dejlige gaver.. 





2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Dejligt at høre, at du har haft en god jul i det jyske :) - og godt at det hele flaskede sig alligevel.

Københavnerhjerte. sagde ...

Ja, det var rigtig dejligt med en happy ending..

Godt nytår.