torsdag den 20. november 2014

Postkort fra Hamborg #2

Dag 2 skulle ikke spildes, så ovenpå en solid morgenmad med masser af æg og pølser, satte vi kursen mod Hamborg igen. Vi boede 40 min i bil derfra...


St. Michaelis hauptkierche - hvad end det betyder. Domkirke måske..



En meget enkel, men alligevel detaljerig kirke.



Jeg tændte lys for min mor og Britt... Det er tradition når jeg kommer i kirker hvor det er muligt.


Jeg ved ikke med jer, men jeg syntes godt nok at det er et imponerende orgel...



St. Nikolaj, mindesmærke for de faldne for bombardementerne i 1940. Resterne af kirken stod. Spændende og forfærdeligt på en gang.


St. Nikolaj


St. Nikolaj


En rude der havde klaret det i bombardementet....


I kælderen under mindesmærket - jeg er nok lidt en nørd på det område, men fantasien og tanker flyver altid afsted med mig når jeg besøger steder som disse.


Kirketårnet var under restauration. Men vi tog turen hele vejen op, udsigten var dog stort set ikke eksisterende...
 Der er en spændende udstilling nedeunder kirken, den kan anbefales. Tror vi gav 5 € per person, hvilket der gav adgang til udstillingen og turen op i tårnet. Det er ret fair.
















Ingen kommentarer: