mandag den 13. oktober 2014

Mandagstanker..


Jeg ved ikke om I andre er mindst ligeså ramt af sygdom som vi er herhjemme.. Altså ungerne, ikke mig.

Vi tager lige endnu en omgang.
O blev ringet hjem idag, han havde klaget over ondt i ørene og var ikke sig selv. Afsted med mig, afslutte de sager jeg sad med og ned i bilen og snuden mod Hvidovre.
Den lille fyr lå og sov på en Fatboy da jeg kom, og noget gjorde ondt for han var ret ked af det.
Bum, hjem i mors seng og putte med Viaplay, og ungen tog en lur mere.

Nu sidder de så og laver perleplader, han virker ikke til at have synderligt ondt, men mere generelt smattet. Dilemmaet består så i om man skal sende ungen afsted eller give ham lov til at være smattet, hvis han er det når han vågner. Beslutningen er jo i bund og grund ikke så svær, men det er konstant en opvejning om hvorvidt man vil være noget for sit job som man skal passe, eller sine børn som man vil alt det bedste.

Det er nok bare en forældre/moders/faders lod at stå her med konstant dårlig samvittighed overfor ens arbejdsplads, for helt ærligt. De skal da virkelig finde sig i meget sygdom og diverse når man har små børn, måske endnu mere når man er alene om dem.
Måske er det ikke engang dårlig samvittighed, men nærmere en form for utilstrækkelighed som man hele tiden render rundt med. Skriver jeg "man" fordi det er nemmere at forholde sig til?

Idag er det mandag, det regner, dagen er bare grå i grå og om lidt kommer pizzamanden og sørger for mad til os. Det må man godt nogle gange. Mange gange. Men jeg burde virkelig ikke.
Jeg tror Viaplay skal stå for underholdningen når drengene er puttet, og så er det tidligt i seng for denne dame.

Ps: Børn snakker virkelig meget.


4 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Åh, pizzamandens gaver er forhåbentlig helbredende - selvforkælelse hjælper altid. God bedring.

- Anne

Birgitte B sagde ...

Håber O har det bedre i dag :-) og ja, de små er bare mere udsat.

Sandra ~ Fru Melbolle sagde ...

Håber alle er raske igen. Det er en pi**e svær balance mellem fridag, klattethed og så den evige dårlige samvittighed over arbejdet.

Og ja, børn snakker rigtig meget, men man skal høre meget før ens ører falder af - og mine sidder der stadig (også med tre piger i hjemmet...) Ha en dejlig tirsdag :)

Københavnerhjerte. sagde ...

Tak søde damer...

Han er hjemme igen i dag og lidt senere skal vi til lægen, så må vi se hvordan det står til.

Og ja, pizzamand er guld værd og børn snakker usandsynligt meget.