onsdag den 18. juni 2014

Jul i Paris, toute seule?

Jeg ved godt at der er længe til, men førend vi ved det står julen for døren.

What to do this year...

Jeg har ikke ungerne, men har dem nytårsaften, som skal fejres med min dejlige veninde og hendes datter.

Jeg er faktisk ude i at råbe pik til det hele, pakke en weekendstaske og flyve til Paris, toute seule..

Jeg har ikke tænkt den helt til ende endnu, men det tiltaler og skræmmer mig på en og samme tid.

Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke kommer til at skulle spise traditionel julemad, måske en pizza på hotelværelset. Men måske jeg får lov at se Eiffeltårnet i snevejr. Det slår lissom brun sovs med mange længder.

Måske kunne jeg komme ind og tænde lys i Sacre Coeur juleaftensdag... Noget med noget Netflix (kan man overhovedet det i Frankrig?) efter et langt bad, gerne i badekar, en bog, noget blog-skriveri. Lidt shopping, og ren afslapning.

Eller drikke en Latte ved Seinen, selvom det er hammer koldt, på en bænk med halstørklædet oppe om ørene.

Whats not to like... ?

Men på den anden side, tænk hvis jeg ikke tør gå ud alene med fare for at fare vild (iøvrigt rimelig stor chance for), eller købe mad. Dør jo hvis ikke jeg får mad.

Men måske jeg os ville komme hjem et par cm højere og modigere end jeg tog afsted.

Hvis jeg går efter det, så må jeg igang med at opfriske mit rustne franske... Maintenant.

Har nogle af jer tilbragt nogle dage alene i en storby? Haft samme spekulationer? Og hvordan gik det?

3 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Jeg har rejst 1 måned i Australien alene da jeg var 19 - og det gik helt fint :-)
Der findes jo sådan nogle rejse-pakker, for singler og andre. Ellers hvis du vil helt alene, så find et hotel, book (eller få hotellet til det) en middag på en restaurant...
Som du beskriver det, så lyder det meget tiltalende, selv for mig, som heller ikke har børn til jul! :-)
PS. De drikker ikke latte i Paris - det er Cafe au lait ;-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Sejt nok, det er alligevel lidt mere end et par dage i Paris. HAHA.

Uh, jeg skal ikke på nogle pakke-rejser, bare mig selv. Sig lige til hvis du vil med ik... :-)

HAHA, jamen der kan man bare se. Hvad er forskellen? Ikke den helt store kaffedrikker, vist.

Birgitte B sagde ...

Cafe au lait har mere mælk i - tror du vil kunne lide den ;-)
Og må hellere blive hjemme - tror kæresten vil blive lidt utilfreds, hvis jeg tog med dig!
Hvis du selv booker, kan du jo stadig godt få hotellet til at booke en rest. - eller selv gøre det hjemmefra, så kan du få en tæt på.
Kram