torsdag den 13. februar 2014

Mors fodspor.

Dem fylder jeg godt ud og vandre rundt i.

Jeg fik et klarsyn den anden dag. Jeg kan se at jeg gentager min mors måde at leve på, altså hendes traditioner m.m.

Jeg lever uden mand - og har det egentlig storslået med det. Tjek.
Jeg har en del veninder uden mænd. Tjek.
Jeg ses ofte med mine veninder og deres børn, uden mænd. Tjek.
Jeg tager drengene med ud og rejse med min veninde og hendes datter. Tjek.

Altså, jeg bygger mit liv op uden en mand, skaber nye traditioner, finder mig selv og nyder det lidt.

Sådan var min mor os. Kan dog ikke udtale mig om hvorvidt hun var glad for ikke at have en mand, det snakkede vi ligesom ikke om. Men hun græd ikke snot.

Måske bilder jeg mig selv ind at det er en god ting, men jeg har det oprigtigt godt med det. Jeg sætter stor pris på at jeg ikke skal forholde mig til en anden persons behov, følelser og til tider krav. Jeg elsker min frihed.
Forhold kan være en fin ting, men når man har brændt fingrene for mange gange på det modsatte køn. Så tror jeg at det er en ganske glimrende ting, at tage det stille og roligt.

Gentager I os nogle mønstre fra jeres forældre af?




2 kommentarer:

Jelena Durovic sagde ...

Hvor er det et fint indlæg. Jeg tror, vi er mange, der kan genkende vores mødres livsstil i vores egen (om vi kan lide det elle ej :-))
For mit vedkommende er det først kommet efter jeg har fået børn. Eller rettere sagt da jeg mødte min mand, som er rolig og fornuftig, ligesom min far. Jeg har valgt et forhold, som ikke kunne mere anderledes end mine tidligere, mega lidenskabelige, stormfulde forhold, og jeg er blevet en rigtig 'mor', som bager, leger, bruger alle sine penge og tid på børnene og egentlig forsømmer sig selv lidt (sminke? dagligt bad? hmm?). Sådan var min mor (og hendes forhold til min far) også, da jeg var lille :-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Det er da os en dejlig vinkel du kan genkende i dig selv. Det lyder sådan lidt trygt og rart...

Hehe, og ja, som du skriver, om vi kan lide det eller ej. Må tilstå at jeg ofte hører mig selv slynge sætninger ud som min mor har sagt til mig.