lørdag den 15. februar 2014

Kodeordet er: SYNKRONISERING.

Halleluja for synkronisering af børn. 
Men for hæv´lede hvor kan man blive træt af det på samme tid. 

Jeg har to meget forskellige børn, med meget forskellige søvnbehov. 
Så på den måde er det bare ikke nemt at kombinere. 

O kunne sove 3 timer - men var langsom om at falde  i søvn.
W kunne gennemsnitligt sove 45 min - men faldt hurtigt i søvn.

Min bitre erfaring er derfor, at hver gang jeg endelig fik ro på begge unger, så vågnede W, 
for jeg havde brugt al min tid på at få O til at sove.

The joy of twins.

Derfor kan jeg hånden på hjertet sige, at det kun er lykkedes mig at sove på samme tid som dem,
 1 gang i hele min 16 mdr. lange barsel. 

O putter i sansegyden..

I øvrigt en genial opfindelse. Sådan en burde man få udleveret til tvillingefødselsforberedelse.

For en gang skyld synkron-lur.

O sover i liften, i sansegyngen mens W var i stuen med mig. 
Og ja, de brugte lifte indtil de var 6 mdr. På den måde kunne jeg have dem begge op på anden sal på een gang. Nemlig een i hver lift. 
Tungt som een i helvede, men praktisk.

 W sover og O er vågen.
Og de byttede naturligvis bagefter.

To sovende babyer...
Ro til mor. 

Måske er det bare mig der tror at græsset er grønnere på den anden side, men jeg har en meget (måske til tider) lyserød forestilling om hvor meget man egentlig kan nå at sove med bare en baby, hvis bare man tager sig tiden. 

Jeg tog den lige skridtet videre, synkront-bleskift-lad-os-hygge-os-på-puslepladsen.

W og O
Sådan en uro kan man få meget tid til at gå med. 

2 kommentarer:

Familiefletninger sagde ...

Åhh - synkronisering. Ja, utroligt, som det ord pludselig bliver aktuelt når man får tvillinger :-). Jeg var også tosset med min sansegynge, kunne ikke have klaret mig uden.

God lørdag til dig

Grønlandsposten sagde ...

Pyh, det har været drøjt! Mine var (er) helt synkroniserede, sov og spiste samtidig fra de var få dage gamle. Ja, nogle gange sked de endda nærmest synkront! Men det var virkelig praktisk.