søndag den 2. februar 2014

Hvad skal vi spise?

Jeg har brugt virkelig lang tid på næste uges madplan. Faktisk så lang tid at jeg snart ikke gider mere.
Det er skam ikke fordi at vi skal ud i et større kulinarisk stykke kogekunst. Næh, mangler egentlig bare inspiration sammenholdt med, at det skal passe min kost (bare lidt) og noget som drengene gerne vil spise.

Jeg har jo før skrevet om mine drengenes manglende vilje til at gide at spise min mad.. Jeg syntes samtidig os at vi skal have mere fisk på programmet. Så det er ugens udfordring. Vores madplan endte med en del fisk, som ungerne forhåbentligt gider spise.

Madplan:

Mandag: Torsk i fad m. asparges (inkl. ris til drengene)

Tirsdag: Rugbrød

Onsdag: Lasagne med grøntsager.

Torsdag: Rester fra onsdag.

Fredag: Hvid fisk i fad....

Lørdag: Pitabrød m. tun/mayo/majs blanding.

Søndag: (Svømning) Hva´ vi nu har. (Rugbrød/rester/pitabrød o.l.)

Det er en underlig ting med det fisk der, jeg er virkelig langt ude og sk*de for jeg kender det ikke, aner ikke hvad der går godt til hvad, spiser det alt for sjældent. Men nu prøver jeg, og så må vi se om det går an.

3 kommentarer:

Lene Schmidt sagde ...

Her er en opskrift jeg har fået af en kollega. Den er super god, hurtig lavet og børnevenlig. Og du kan bruge stort set den fisk du har lyst til :)

Kettys torskeret:

1 gul peber
1 rød peber
2 alm. løg
½ l. cremefraiche 38%
2 maggiterninger (4 stk. idet der er 2 i hver pakke) eller 1 knorrs bullion terning
500 g torsk eller pangasius

Svits finthakket løg sammen med hakket peber ved svag varme.
Hæld cremefraiche i sammen med fisken og tilsæt maggiterningerne.
Retten skal simre ½ time og smages til med salt og peber.

Serveres med groft brød og ris.

Håber du kan bruge den :)

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Jeg lavede nogle lækre filodejs-pakker den anden dag, hvor jeg pakkede portionsstørrelser af frisk torsk med en teskefuld flødeost med hvidløg på toppen ind i filodej. Ind i ovnen i ca. 15 min ved 200 grader. Det smagte virkelig godt og var meget nemt.

Birgitte B sagde ...

Du kan lave din lasagne med fisk. Helt som du plejer, bare med torske/sej filet i stedet for hakket kød :-)

Vi skal ikke have fisk i den nye madplan. Til gengæld ser den sådan ud (og begynder fredag, når ungerne kommer):

Fre. Macaronifad
Lør. Kyllingeret m. bulgur
Søn. Spansk suppe
Man. Lasagne
Tir. Indonesisk stegte ris
Ons. Rester
Tor. Ude (men ellers ville det nok have været noget med kartofler)