søndag den 19. januar 2014

Ugen i billeder..

Billeder fra ugen der gik..


Nybadede drenge med popcorn og tegnefilm...
Sådan fordrev vi tiden i lørdags...
Ingen skænderier, slåskampe.
Bare hygge.



Min tidligere nabo, og veninde kiggede forbi i tirsdags.
Jeg lavede æggekage og bacon-bønne ruller til os.
Det blev ret godt.
Det var første gang jeg lavede den i ovn, og med bagepulver. 
Men helt sikkert ikke sidste gang.

Jeg bagte boller inden jeg skulle hjem til en veninde i torsdags, prøvede at improvisere.
De blev lidt for kedelige til min smag, men ned røg de. 
Resten ligger og fryser i fryseren.

Sol-opgang.
Det er det bedste ved morgenerne og noget jeg virkelig sætter pris på
Det er godt nok koldt, men roligt og smukt. 


Ny tegnefilm hitter herhjemme, Go Diego Go. 
Drengene sluger den råt og lærer en masse om de dyr han redder. 
Han er nemlig dyre-redder.
Rart med lidt afveksling til Brandmand Sam og co. 


Opskrift på æggekagen er:
En stor bakke æg.
2 bægre æggehvider
1. bdt. forårsløg
50 gr. chorizo i tynde/små skiver.
4 skiver Serrano skinke (Hver skive delt i fire stykker.
1,5 tsk bagepulver.
10 cherrytomater delt i 4 stk.
Tørret chili (bare en lille smule)
Tørret timian - dryssede jeg ovenpå inden den røg i ovnen.
Salt/Peber

Jeg rørte æg, hvider, bagepulver, chili sammen, og forårsløgene røg op i massen også.
Derefter lagde jeg tomaterne i bunden af det smurte ovnfaste fad. Æggemassen hældte jeg udover.
Chorizoen "stak" jeg ned i så æggemassen dækkede fyldet.
Serranoskinken blev fordelt ovenpå toppen med lidt timian til sidst.
Den røg desuden i alm. ovn på 200 gr. i 20 min (Mærk efter om den er fast.)

3 kommentarer:

Drengemor sagde ...

Det lyder altså SÅ smart med æggekage i ovn med bagepulver i! Vil du mon ud med opskriften? :)

Birgitte B sagde ...

Godt at høre lidt fra dig ;-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Jeg smider den lige oppe i indlægget :-) opskriften altså...