søndag den 1. december 2013

Kedelige pligter..


Jeg ved ikke om det bare er mig, 
men herhjemme er der konstant vasketøj der hænger til tørre på hele to tørrestativer.
Jeg kan ikke rigtig følge med, men måske kunne jeg hvis jeg gad. 
Men jeg er virkelig virkelig ringe til at tage mig sammen til at lægge tøjet sammen.
Oftest lægger jeg det kun sammen fordi der er en maskine mere der skal op og hænge.
Ja, vi har meget tørretøj. Har ikke tørretumbler, og vil ikke have det. 



Nu vi er ved det, så den der opvask. 
Altså vi har opvasker herhjemme, fantastisk 30 års gave jeg fik af tidligere svigerfamilie. Men det er som om at der konstant er opvask også.
Fylder maskinen til randen og sætter den over.
Inspicere resten af huset, og finder naturligvis skåle, kopper, tallerkner (!!) mere end et sted. Som oftest inde hos drengene., og før man ved af det er køkkenbordet fyldt igen.
Og jeg hader, hader, hader at tømme en opvasker. 
Altså når jeg endelig får det gjort, tager det jo max 3 min. Men hele ideen om at skulle gøre det er rædsom.
Men det er samtidig så tilfredsstillende at få ryddet køkkenbordet, så længe det varer.

Jeg syntes der tegner sig et billede her.
Er I andre som mig, eller er jeg bare en doven hund? 



2 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Har det på samme måde. I går tømte jeg opvasker 3 gange. F*ck det er kedeligt!
Mht. tøjet, så når jeg lige at pakke stativet ned, så skal det op igen... Suk

Lene Schmidt sagde ...

Øv altså. Det går altid glat for mig i mine kommentarer. Din bevis du er en robot driller mig og så er alt det jeg har skrevet væk :(

Jeg er så heldig at have en ung pige der ordner vores vasketøj. Det eneste jeg selv skal er at sortere og vaske tøjet. Det kræver 120 kr overskud i budgettet hver uge (det har vi heldigvis). Det er så dejligt.

Opvaskemaskine kører også ofte flere gange dagligt. Og ofte står der opvask og flyder omkring den når den er fuld og ren. Jeg synes dog det er rart at få det overstået.

PS. Jeg kan godt huske hvordan det var, at være alenemor (var jeg i 3½ år med min store pige). Der mangler bare lige et par ekstra hænder.