lørdag den 7. december 2013

1918-2013

Nelson Mandela



1918 - 2013


Nelson Mandela, eller Nelson Rolihlala Mandela er afgået ved døden d. 5 december 2013. 
Han er egentlig ikke en mand jeg ved alverdens om, men alligevel en mand som jeg føler jeg bør vide meget mere om. 
Han har haft så stor indflydelse og betydning for historien, og kan man være andet end ydmyg og fuld af beundring over hans formåen.

Jeg googlede lidt rundt, og fandt nogle citater som jeg har udvalgt til at mindes og hylde ham.



“It always seems impossible until it's done.” 




“There is nothing like returning to a place that remains unchanged to find the ways in which you yourself have altered.” 




“The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall.” 




“As I walked out the door toward the gate that would lead to my freedom, I knew if I didn't leave my bitterness and hatred behind, I'd still be in prison.” 




“Do not judge me by my successes, judge me by how many times I fell down and got back up again.” 




“I am the captain of my soul.” 




“It is not where you start but how high you aim that matters for success.” 



Og jeg kunne blive ved med at copy-paste... 

Jeg har fundet citaterne på www.goodreads.com.


Ingen kommentarer: