mandag den 4. november 2013

Todays challenge..#2

Jeg er bagud, story of my life.. Al for travl weekend med savn og virkelighedsflugt..

Nå, men #2 udfordring er at t r æ k k e  v e j r e t......
Det er jeg ikke god til, men når jeg endelig husker at gøre det, evt. under en meditation, så er det fantastisk beroligende.
Faktisk så beroligende at jeg ofte ender med at falde i søvn. Følelsen af at få luft i et nederste af lungerne, få dem fyldt op og ånde ud, det er på en måde selvudrensende. (Er det overhovedet et ord?) 
Jeg har jo gennem den sidste tid arbejdet med mig selv, pga. min sygemelding og små stress-symptomer. På trods af at jeg har et mange timer til at trække vejret, sidde i lotusstilling og jeg skal komme efter jer. Så er det svært. Rigtig svært. For lige netop når man (jeg) vælger det til, altså at trække vejret rigtigt, så er jeg samtidig nødt til at være til stede lige her og nu. Og det skal jeg stadig blive meget bedre til. 

Jeg har jo så af gode grunde ikke nået at trække vejret på den gode måde, da jeg jo er et par dage bagud og lige nu klokken-sen-mandag-aften sidder og prøver at indhente udfordringerne.

Men jeg vil alligevel skrive mig det bag øret, og i aften når jeg går i seng, så vil jeg give mig selv lov til at øve vejrtrækningen og måske endda holde mig vågen til at gennemføre en guidet meditation. 





Ingen kommentarer: