lørdag den 23. november 2013

Tanker om happiness inside...



Tror I på den? - Altså jeg arbejder på det. Men jeg tror altså ikke helt det hænger sådan sammen. Måske er det bare fordi at jeg ikke har prøvet det der happiness inside. 

Jeg kan huske i mit forhold med ungernes far, at mange af de ting han gjorde, eller måske rettere sagt ikke gjorde de gjorde mig ulykkelig. Så hvis man skal tro på ovenstående billede, så er der jo lissom noget der mangler. 

Jeg syntes bestemt at man kan gøre en kæmpe indsats selv, men har andre mennesker ikke os en smule indflydelse på ens happiness? - Eller er det bare helt ude i skoven? Jeg har det sådan, og render da rundt og forestiller mig at andre også har det sådan. Men måskee r det mig der er ude i den føromtalte skov. 

Så hvad gør jeg for at gøre mig selv lykkelig nu jeg ikke har en mand til at smadre det/eller give mig det?
Hmm... Godt spørgsmål. Hende der koster knaster spurgte mig om noget lignede sidst jeg var der. Og jeg kunne ikke rigtig svarer på hvad jeg gjorde for mig selv, eller hvad det var der gjorde mig glad/lykkelig/tilpas o.l. Det eneste jeg kunne svarer var "At være derhjemme på sofaen, slappe af, tulle rundt og lade op". Men samtidig undskyldte jeg, eller var nok rettere nedenladen omkring mig selv og mit svar. 
For det er ikke så velset at være huleboer og trives bedst alene i ro og mag. Der er ikke plads til det, eller så stor forståelse for det. 
Det er ihvertfald min oplevelse, og jeg har vist altid haft det sådan, men har i mange år bare lukket af for det. Men det kan jeg ikke længere. Og vil heller ikke. Livet er for kort til at gøre noget man egentlig ikke ønsker. 

Jagten for mig er gået ind på at gøre mig glad inderst inde, skal bare lige finde ud af hvordan og hvad.

Smid gerne nogle ord på hvad der giver jer happiness indeni... 

2 kommentarer:

Mette sagde ...

Kender øvelsen. Blev for et år siden bedt om at gøre noget for mig selv. Egen omsorg. Langvarig stress var gået over i en depression. I årene m små børn og pres på arbejde havde jeg fuldstændig glemt mig selv. Hvad betød noget hvad gjorde mig glad. Dengang blev jeg også spurgt hvem der var den vigtigste person... Dengang tøvede jeg, idag ved jeg det er mig selv :-). Jeg kan ikke være noget for andre, hvis jeg ikke har det godt. Du skal nok finde derhen hvor du ser meningen med at elske sig selv først, men det tager tid ;-) god vind

Københavnerhjerte. sagde ...

Lyder som en spændende rejse du har været ude på.. Nogen tips som du vil videregive....?