søndag den 17. november 2013

Magisk jul....

Jeg skal have drengene juleaften, faktisk hele julen. 
Det eneste problem er bare at jeg aldrig har lavet julemad før, bum bum..
 Det plejede at være C, der gjorde det når vi skulle have gris m. svær. 
Men i år er det mig, mig, mig, der skal lave en magisk juleaften. 
Det jeg glæder mig lidt til. 


Julen er en svær tid for mange, jeg er ikke en undtagelse. 
I år får jeg muligheden for at indføre vores egne juletraditioner, i vores eget tempo og med egne aktiviteter.

Men hvad pokker skal den så bestå af..?
Altså jeg ved jo godt hvad jeg vil have, jeg vil også bare have at drengene er med i det og får en hyggelig dag. 
Det er jo det det handler om. 

Lige i det her tilfælde er jeg jubel-optimist og håber (be´r) til at der er sne på det tidspunkt, for så skal vi helt sikkert ud og lave snemænd og engler i sneen. 
Vi skal også forbi kirkegården og sige hej til mormor.
Varm kakao m. skumfiduser , æbleskiver, og hyggestrømper.

Hvad gør jeres jul magisk?




7 kommentarer:

Drengemor sagde ...

Bare det fantastiske juletræ fik mig i et helt magisk julehumør, sådan som det glimter indbydende!
Jeg har set dit navn mange steder, så ville lige kigge forbi... og her ser da ret hyggeligt ud, så jeg vender tilbage en anden dag :)

Københavnerhjerte. sagde ...

Ja, er det ikke fantastisk. Blev os ramt så meget af stemningen, at jeg har pyntet for- og baghaven med julelys. Bar fordi jeg kan...

Hyggeligt du kiggede forbi, kom endelig tilbage. Jeg vil da os smutte over og "besøge" dig...

Go´ aften..

Frederikke sagde ...

Det magiske ved julen, for mig, er at se forventningernes glæde i børnenes ansigter. Af forskellige årsager holder vi jul af alene, os og børnene. Så vores jul starter gerne omkring kl. 15 med dans om juletræ og gaver, så passer maden sig selv i mens og ungerne har mange timers leg forud :)
I finder jeres egen rytme.

Birgitte B sagde ...

I er heldige ikke at være presset af, at skulle rundt til en stor familie til diverse julefrokoster. Nyd det og at I har al den tid til at lege med gaverne, slappe af foran fjerneren, tulle rundt i nattøj, komme sent i seng og sent op ;-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Ja, det tænker jeg os. Det bliver helt stille og roligt. Vi skal i hvert fald se Alene Hjemme, den kan de godt lide og det er en rigtig julefilm i mine øjne...

Var os ude i at de skulle have lov til at åbne gaver tidligt så de kunne bruge aften på at lege og jeg slappe af og samle legetøj.

Tak for inspiration.

Anonym sagde ...

Min jul bliver magisk når jeg skruer forventningerne ned. Laver tingene selv når der er tid og overskud til det. Er til stede sammen med mine børn og mand: "livet findes ikke før eller senere. Men lige nu. Dette øjeblik er alt"

Københavnerhjerte. sagde ...

Ja, men jeg syntes det er en svær øvelse. Men jeg er helt med på den.

Skal bare lige lærer det der med at være i øjeblikket/nuet.