fredag den 22. november 2013

JaSgu.. Noget om at tage sagen i egen hånd, og vægttab.


Jeg vil prøve noget nyt, og det bliver ikke nemt. Går all in på positive indgangsvinkler og selv-hepning.
Jeg er af natur lidt af en sortseer, og det er nok noget der er vokset på mig efter alle de traumer, som hende der koster knaster, kalder det.
Men jeg ved jo os at jeg er nødt til at prøve at ændre lidt af mit syn på livet/verden, selvom det er lidt op af bakke. (Se der var den igen).

Jeg er jo som sagt begyndt at koncentrere mig om mit kost, hvilket har været et nedprioriteret emne for mig. Simpelthen ikke haft overskuddet. Men nu skal det være. Jeg er led og ked af min krop, så jeg er hoppet op på hesten. Jeg har en sygeplejerske hos lægen hvor jeg møder op en gang om ugen, og det er guld værd.

Jeg har tilføjet træning på den konto, da jeg ved min krop har brug for det og det hjælper vægttabet på vej. Jeg går deroppe med min veninde Sumaya, og det ret fint med noget selskab. Skal afsted inden længe og give den gas, uden at ødelægge min utrænede krop.

Når jeg mærker efter så er det jo det helt rigtige, os selvom jeg er nødt til at lave to forskellige slags mad til tider, og jeg bli´r hevet ud af min elskede sofa. Det er jo også godt for depression at motionere som man kalder det. Så tænker lidt at det er double win-win det jeg har gang i.

Det der nok er bonussen i det her er, at jeg stadig får nogle af de ting jeg virkelig elsker at spise. Men kun hvis der er råd i regnskabet. Så der er gået lidt en sport i at finde mest proteinholdig mad, og så gemme lidt kcal til om aftenen, så der er råd til noget af det gode. Når tid så kommer, så må jeg naturligvis skære mere og mere fra og måske træne hårdere o.l. så vægttabet stadig sker.

Har smidt 3,5 kg på 14 dage... Det er så sejt, og det har faktisk ikke engang været svært. 

Bare et lille fredags pip herfra, og håber det bliver en god en af slagsen.

5 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Yeah - jeg hepper ;-)
og god weekend

Grønlandsposten sagde ...

Selvfølgelig bliver det en god en af slagsen! Du er for sej, det der kalorietælling holder max en uge hos mig, så gider jeg ikke mere... (og resultatet på vægten er jo altså derefter!).

Øglemor sagde ...

Megasejt! Jeg hepper også!!!

morlenesblog sagde ...

Det lyder bare rigtig godt :)

Jeg kan en god øvelse til at lære at tænke mere positiv. Hver aften du går i seng skal du tænke på 5 ting du har været taknemmelig for i løbet af dagen.

Og frisk luft, jord under neglene og æbler er også supergode mod depression :)

Jeg glæder mig til at høre hvordan det går :)

Københavnerhjerte. sagde ...

Tak og hvor er I skønne at I gider at heppe. Im so gonna need it...

Har givet los til aften og spist alverdens, og ikke engang sprængt budgettet tror jeg. Woohoo.

Jeg fører en gang i mellem taknemmelighedsdagbog, men ikke konsekvent nok. Det kunne være jeg skulle tage det op igen.