lørdag den 7. september 2013

Noget om kasterede mænd...

Jeg har overlevet min første tur alene i Ikea, som single(mor).
Det gik faktisk overraskende fint, roligt og i mit tempo. SKØNT. Need I say more.

Men som jeg gik rundt derude og osede som man siger, og uundgåeligt lagde ører til samtlige kærestepar og familier (altså deres samtaler) der havde kastet sin kærlighed og fredag aften efter Ikea, gik noget op for mig..

De der mænd der, de var alle kasterede... Hva ´fuck skete der lige for det?
Det ene par, der trumlede pigen/damen/kvinden fuldstændigt hen over hvad han syntes, for sådan ville hun gerne have det. (Jamen så skid da værd med hvad han syntes.)

Der gik et forældrepar rundt, manden gik rundt med en lille een i klapvogn der sov, og moderen med en 4-5 årig dreng i hånden. Manden var nærmest ligbleg, og gad på ingen måde at være i der - på sin fredag. Mon der var fodbold i kassen?
Kvinden gik ved siden af mig, med den store dreng i hånden og fortalte den lille dreng der ikke kunne forstå hvorfor at far strøg igennem det hele, at "Det er fordi at far er træt og nok gerne bare vil hjem"..
I mit stille sind tænkte jeg mit, og dame "Kunne det tænkes at din mand ikke deler samme begejstring for Ikea-shopping som dig? Og måske du burde have taget afsted alene?"
Jeg sagde det naturligvis ikke højt, men lige dér, der føltes det faktisk godt at være single og alene i Ikea, selvom det faktisk var noget af en overvindelse til at starte med...

Jeg har nemlig selv været en af de der pige/kvinde/dame der har haft vredet armen om på manden og slæbt ham med i Ikea. Bare op til drenges fødsel, på trods af at jeg ikke kunne gå 10 skridt uden at holde pause pga. plukveer og stor mave var vi afsted hver - hveranden dag. Hvor fucked up er det lige. Jeg er ikke stolt af mig selv, og burde egentlig sige undskyld.
men måske han så bare burde have sagt "Så fis selv derud sindssyge kælling". Lidt a la ham fra Leasy reklamerne, da hun vil købe en bærbar computer.
Ved nærmere eftertanke har han vist sagt det et par gange, men da jeg ikke turde køre bil efter vores uheld og helt sikkert ikke kunne nå rattet med den store mave, vidste han og jeg jo godt at det ikke kunne lade sig gøre.

Så C, hvis du læser med her... UNDSKYLD og tak fordi du gjorde det alligevel.

Lige nu sidder jeg i solen på terrassen med en kop te (Gud, hvor bliver the hurtig koldt udenfor, os selvom den er i termokop) og har netop røget en smøg, de der kender mig bitch-slapper mig nok næste gang de ser mig. For hey, ,jeg ryger sgu da ikke.. Og nej, jeg er i den grad ikke-ryger.
Snak om virkelighedsflugt, eller søgen grænser eller hvad fa´en det er jeg foretager mig. Lige her og nu gør jeg altså, og jeg skal nok gøre mit bedste til at finde ud af hvorfor jeg egentlig gør det. (Forhåbentligt.)

God lørdag derude, jeg vil fise til Dragør og besøge en lille familie jeg ikke ser nok.


1 kommentar:

Birgitte B sagde ...

Altså jeg hader virkelig Ikea - jeg ved godt det ikke er normalt for kvinder ;-) men jeg gider det altså bare ikke.
PS. Hvem fanden tager også 2 små børn med i IKEA fredag aften? Få dog ungerne passet og tag derud en hverdagsaften?!! (stakkels unger)