onsdag den 4. september 2013

Ja, den står ikke stille.

Så sidder man her, prøver at sælge ud af de sørgelig rester af babytøj som tilsyneladende er ret svære at komme af med.
The´en er blevet kold (Ja, jeg kan altså bedst lide at stave det med h´.)

Hele hjemmet er blevet til en stor oprydningsproces, plasticbokse indkøbt, elsker orden og at det ikke fylder på gulvet. (Autist, eller tvangsneurose? -You be the judge)
Indtil videre er det ikke rigtig lykkedes mig at komme ind til de der tanker som jeg jo faktisk skal, det er som om jeg er nødt til at få ordnet en helvedes masse ting inden der ligesom bliver lukket op for den dør.

Senere skal vi til svømning, som om jeg gider det der fællesbadeshow. Bli´r helt træt ved tanken, men det skal bare overståes, de små elsker det jo.

Dagen igår blev brugt på rengøring, oprydning, indkøb, tøjvask, gulvvask, en time på sofaen og det var det. Snak om at være kulret indeni... Især fordi jeg bli´r lidt sur på mig selv bagefter, fordi jeg er så træt og så skal ned og hente de små. Nå, men jeg lærer det jo nok.

Jeg brugt i øvrigt aftenen på at spekulerer over om jeg mon skulle skifte møbler ud igen, rykke rundt, male, smide fiskene ind til naboen og om kaninen skal flytte udenfor? WTF, for et tankemylder. Er ikke blevet klogere på så meget af det, endnu.

Jeg multitasker big time mens jeg skriver dette indlæg, huskeseddel lavet i baghovedet:
Afsted efter flere plasticbokse i Jysk
Billederne skal sorteres - hvilke skal op på væggen?
Skellet fra den gamle skænk skal dø - hvordan gør jeg lige det?
Mon man kan låne en mand i Jysk? Ville være møg belejligt
Undersøg udendørs kaninbur til to kaniner (Den opmærksomme læser vil nok undre sig da vi kun har een..) Skal vi have en ekstra til selskab?
Købe en dims til at fjerne ukrudt mellem fliserne. hvad hedder sådan een egentlig?
Undersøge hvad det koster at sætte to døre op i huset?
Skal jeg male en væg eller to?
Aflevere bøger på bibliotek
Købe barberblade til min sløve skraber, noget med noget fællesbad om nogle timer. SUK. 

Måske burde jeg bare tage og smide mig på sofaen... 

2 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Wow - sikke en masse tanker. Har du overvejet at lave en liste sådan fysisk. Så er det måske nemmere at overskue?
Og så bagefter give slip på alle de forventninger du har til dig selv? Er sikker på at du er en fantastisk mor selv om I ikke har 2 kaniner eller nymalede vægge!
Overspringshandlinger er hvad det er. For at undgå at komme ind til kernen af problemerne. jeg ved godt det er hårdt. jeg har selv været der, men det går altså ikke væk af sig selv søde :-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Jeg har ikke fundet tid til at skrive det ned, utroligt men sandt.
Men det er næste skridt på vejen. Forventninger, naaaaaaj mig? Det har jeg da ikke.. :-p
Grunden til tanken om en ekstra kanin er fordi vores egen lille dame var på besøg i sit bur hos naboens kanin, og de har siddet og telepateret gennem hver deres bur i flere timer.
Råhygget sig, løbet efter hinanden. Så jeg tænker at hun har brug for selskab, og så kunne hun også være udenfor uden jeg får dårlig samvittighed hele vinteren.
Og nej, det går ikke væk af sig selv - men det er som om jeg føler jeg skal ordne en masse inden der er ro. (Meget underligt).