torsdag den 22. august 2013

Om at tage ansvar...


Jeg var forbi Hende der koster knaster i går, lang dag i øvrigt. Hun gik lige i kødet på mig som en hidsig terrier.. Brugte de først 10 minutter på at overveje om hun havde haft en lorte dag.. (Jeg tror det)

Men det var godt, nødvendigt og en smule hårdt.

Jeg bad om en tid allerede i næste uge - 14 dage i mellem, det dutter ikke.

Jeg blev klogere på mig selv for hun får i den grad sat bølger i søen (Metafor, eller hjemmebryg), og jeg kan nærmest ikke finde ud af at passe mit job fordi der kører en film i baghovedet hele tiden.

Tror i morgen må blive en fridag, jeg er træt helt ind i marven og har brug for fred og ro til at tænke.. Bare tænke...

Grundessensen i den læring jeg fik med mig da jeg gik derfra var noget om at tage ansvar for sig selv.

Så den tygger jeg videre på..

4 kommentarer:

Lene Schmidt sagde ...

Kære Københavnerhjerte.

Jeg har nu fulgt med på din blog et stykke tid. Egentlig tilføjede jeg dig fordi du er tvillingemor, men din blog har også vakt min interesse på anden måde. Jeg kan fornemme du er på vej mod bedre tider (eller hvad man nu kalder sådan noget). Jeg håber du finder din rette vej.

Kan godt lide din blog :)
Og jeg er vild med dit udtryk: Hende der koster knaster :)

Københavnerhjerte. sagde ...

Hej Lene

Tusinde tak for din kommentar. Jeg er rigtig glad for at du har lyst til at læse med..
Jeg håber og tror som dig også at jeg er på vej mod bedre tider, en nyere mig eller hvad jeg skal kalde det.
Tror det blir noget af en rejse.. Men en nødvendig een af slagsen...

Københavnerhjerte. sagde ...

Forresten, syntes også rigtig god om din blog. Sluger det råt det du skriver om at være Introvert.

Det er en kæmpe uudforsket side af mig selv, som jeg slet ikke rigtig forstår. Og bare af at skimte lidt i en bog om det, er jeg allerede lidt tættere på at forstå mig selv. Så ligeover, ros til dig :-)

Glæder mig til at følge med yderligere...

Lene Schmidt sagde ...

Jeg håber det bliver en god og lærerig rejse.

Og er glad for du også har lyst til at læse med hos mig.

:)