torsdag den 29. august 2013

Livet handler om at lære....

Jeg er i gang med noget, noget om mig. Noget selvudviklende, selvlærende, selvopsøgende.
Og det er dødspændende.

Jeg vil næsten håbe at alle ville gøre det samme.

Jeg har allerede lært at der findes et begreb der hedder "at være Introvert/ekstrovert" og jeg er introvert. Jeg er ikke nået langt i den lånte bog, men jeg forstår allerede mig selv lidt bedre. For der er jo en grund til mange af de valg jeg vælger fra og til.

Billede lånt her


Jeg har samtidig lært at det ville have gavnet vores forhold hvis vi havde vidst dét om hinanden, som jeg ved nu. Vi havde haft en chance for bedre at kunne forstå hinanden og acceptere hinandens forskelle, fremfor at skændes over det og bruge energi på at være forskellige fremfor at se mulighederne.

Jeg har netop taget en Enneagramtest, i øvrigt nyt for mig. Har dog godt hørt om det at man kan inddeles i persontyper, men har ikke ligefrem taget nogle test. Men i den test slog jeg ud på 3 forskellige typer, jeg kan genkende mig selv i dem alle mere eller mindre.
Spørgsmålet er så hvad man kan bruge det til, hvis man endda kan bruge det til andet end gruppe-match, jobsøgning osv.

Bliver man nogensinde færdig med at lærer om sig selv? Jeg glæder mig i hvert fald til at komme hjem og smide mig i sofaen og læse videre.

3 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Prøv at låne Anna Skyggebjergs bog om at være introvert. Eller tjek hendes blog. Der er rigtig mange gode pointer :-)
Og nej, jeg tror aldrig man bliver færdig med at lære - hvis man tillader sig selv det.

Københavnerhjerte. sagde ...

Jeg står i kø til den på biblioteket, kun nr. 13.. Nok hurtigere at købe den selv.

Bloggen følger jeg vist ikke, godt fif tak.. :-)

Lene Schmidt sagde ...

Jeg vil også anbefale Annas Blog. Den er vildt god. Følger også med. Anna Skyggebjerge er selv introvert.
Rigtig fedt indlæg. Og du har helt ret, alle burde gøre det. Altså tage på rejse i deres indre eller hvad man nu skal kalde det :)