lørdag den 17. august 2013

En singlemors lørdag...

Det er lørdag, drengene er til familieweekend, vel og mærket den anden familie..
Jeg er alene hjemme. As always. 
Jeg kan godt li´det - higer efter ro til mig og mine tanker. 
Men i køen i Netto kl. 20:55 i aftes hvor jeg smed wc-papir, x antal liter mælk, slik, rugbrød osv. op på båndet til hele næste uge, nev det alligevel lidt i mig. 
Man bli´r på en eller anden måde lige lidt mere synlig i den der singletilværelse i sådan en kø lørdag aften. (Mind-fucking, I know). 

Sidste weekend var jeg til fødselsdag, og det var godt at komme ud og være ung igen. Jeg var rebelsk, mest mod mig selv, og prøvede for første gang i 5 år at ryge et par hvæs. Og hold nu kæft hvor var det godt.
Sked på det hele, og levede livet li´der. Hyklerisk, perhaps. Men fedt.

Denne lørdag er knap så vild, har ikke formået en skid. Jo, underlig morgenmad Toscansksuppe m. bacon og flütes, Movielocker og en lille morfar. 
På den ene side er det da spildt weekend. På den anden side, har jeg nok bare trængt til det. 

Jeg elsker Google, og ledte netop efter et billede til denne post. Og faldt over noget helt tredje skrevet i Information, med titlen "Singlemor - en fin og sikker anden plads".. 

Singlen, eneadoptanten og den enestående mor med sit velfungerende barn minder kernefamilierne om, at der eksisterer et attraktivt alternativ.
Hapset herfra.

Ved ikke helt hvad jeg vil med det, men det er nok mest af at for at huske mig selv på at det ikke er så tosset endda, os selvom jeg står alene i Netto lørdag aften.


2 kommentarer:

Birgitte B sagde ...

Det skal nok blive anderledes. Jeg lover det. Jeg har selv været i den Netto-kø ;-)

Københavnerhjerte. sagde ...

Det ser jeg frem til, i hvert fald at blive helt cool omkring det.