onsdag den 3. juli 2013

Det der med at være single..

... dét har jeg altså en mening om.
Måske er jeg bare blevet en bitterf*sse, men noget rumstere og ud må det.

Det er som om det ikke er ok at vælge at være single. Altså, lad mig lige slå en ting fast. Jeg søger ikke - jeg er bare...

Jeg leder ikke efter en mand, jeg er på ingen måde klar til at skulle lukke en ny ind i mit liv, ja ind i vores liv. Jeg har så meget andet jeg hellere vil have styr på og som er første prioritet.

Jeg kører på videre på Single-toget på vej mod det andet år. Og det er ok. For mig.

Men hvorfor er det som om at alle - mange, de fleste selvom bruddet er friskt eller gammelt, leder efter noget nyt med lys og lygte.



Er det en fobi for at skulle tåle sig selv, at skulle være alene? Og er jeg underlig hvis jeg er af den holdning, at det bør alle mennesker kunne?

Jeg ved det ikke - men I guder jeg får pip over det. Ja, beklager hvis jeg støder nogen. Alle må vælge deres liv, men det er som om at det er en tilstand at være single og ikke det man virkelig ønsker at være... Men det kan da os godt være at jeg tager fuldstændig fejl, og at det rent faktisk er en tilstand...

Jeg definere mig ikke ved at have en mand - jeg definere mig ikke ved at være en del af et forhold. Jeg definere mig selv, ved at være den jeg er og gøre det jeg brænder for.

Og inden der lander en invitation i min postkasse til en cølibat-klub, så håber jeg da at jeg på et tidspunkt i mit liv møder en dejlig mand der vil have hele pakken. Men han kommer nok heller ikke før jeg selv er nået dertil i mit liv hvor jeg kan tage ham ind fordi jeg er klar.

Måske er det en invitation til Klub bla-bla der lander i min postkasse i stedet. :-D

Ingen kommentarer: