søndag den 14. juli 2013

Bli´r det nemmere med tiden?

Så kom ugen hvor ungerne skal holde ferie med deres far, og jeg er ikke en af dem der græder snot over at de skal være sammen med deres far.
Der er jeg faktisk rimelig cool. Men alligevel gør den her tid på året ekstra nas.

Det gør nas fordi at jeg selv skal holde ferie alene med mine drenge, og mangle deres far, og endnu mere fordi at jeg skal være alene de uger, de er hos ham, velvidende om at vi jo burde jo have holdt ferie sammen, hvis ikke han var gået dengang.

I år krydrer han den med at tage i sommerhus med en veninde (fra Dating.dk eller lignede) og hendes børn. Det brænder fuldstændigt sammen i min hjerne. Pislort!

Jeg skal i selv samme sommerhus alene med drengene, og jeg ved at vi kommer til at nyde at komme væk, men da det er mine tidl. svigerforældre´s sommerhus vil det altid minde om ham og vores ferier deroppe, bortset fra at han i år ikke er der.  Heldigvis kommer min veninde op i en weekend, og det samme gør hans forældre.

Jeg ved godt at jeg/man bør være cool og rummelig, men følelser er sjældent særlige rationelle....

Men seriøst, blive det nemmere med tiden? - To år er snart gået og jeg er vist den eneste der ikke rykker sig i det her skak-spil eller er jeg bare slået hjem...


7 kommentarer:

Gitte sagde ...

Bliver det nemmere? Nej! Ikke så længe, der sidder følelser og knuste drømme fast i vakuumet mellem jer (eller mellem dig og din rationelle hjernehalvdel).

Det er jordens klammeste kliché, men før du får nogle nye drømme, en anden mand etc., så kommer det til at gøre ondt i mange mange år...

For mig er det nemt at sige, for jeg har ikke set mine børns far i over 1½ år, så nu er det nemt. Han er der slet ikke til at minde mig om alt det, vi går glip af, fordi han skred, men de første 1½ år kan jeg sagtens huske (med gru).

Det var et følelsesmæssigt mareridt! Men du får nye drømme med en ny mand og andre spændende ting. Ved godt, du ikke leder efter mænd eller andet kryb, men det virker altså, er jeg ked af at indrømme...

Håber du og drengene får en rigtig dejlig tur med afslapning og dejligt selskab :-)

Cyberkram :-)

Cille sagde ...

Åh mange tanker herfra... Og god ferie. Jeg håber virkelig du får en dejlig tid - selvom jeg tænker det er ekstra hårdt når det nu er 'hans' sommerhus? Kram

Vitaestbella.blogspot.dk

Mila sagde ...

@Gitte;
Jeg tror du har helt ret, det er den der dumme kliché - men det gør den ikke mindre sand. Og jeg ved det. Kan bare hverken rykke frem eller tilbage. Er nok gået lidt i stå.

Og hvor er det altså vildt at manden/tøsernes far bare smuttede. Hvad sker der for det. :-/

@Cille; Tak for dig kommentar, har ledt efter dig. Ingen blog mere?
Troede lige det var den du linkede til - men det var det vist ikke. Hvis er det?

Og ja, jeg tror os at du har helt rart nogen gange spekulere jeg på om det nu os er klogt at tage derop eller om der er for meget "Salt i såret over det".


Håber I begge har eller får den bedste sommer og det her efterår smutter videre asap.

Kram til jer begge

Birgitte B sagde ...

Det bliver nemmere den dag du giver slip på drømmen om at I kan være sammen/accepterer at det er som nu og det er godt nok.
Men det er en svær tid. Har selv været der. Håber I får en dejlig ferie alligevel.

Mila sagde ...

@Birgitte;
Hvor hyggeligt at du os kiggede forbi her. :-)

Men jeg er helt enig, jeg kan simpelthen bare ikke finde ud af det. På den måde har jeg ret meget ryggrad - men kommer det til at spise sundt, forsvinder den sjovt nok som dug for solen.

Og tak, jeg tror nok den skal blive god på trods. Det er bare sådan lige om at komme i gang :-)

Cille sagde ...

Jo det er min blog - var af forskellige årsager nødt til at lukke den gamle, men kunne ikke helt holde mig væk. Så det er min 'nye' - og du er mere end velkommen. Om en uges tid når jeg er hjemme fra rhodos kommer der vist mindre FOTO-spam ;-)

Mila Lentz sagde ...

Cille:
Hej igen...
Jeg er lidt forvirret - der er ingen nye indlæg siden 2011? Og bloggen er på fransk?

Rhodos er iøvrigt et skønt sted...

Mail evt. koebenhavnerhjerte@gmail.com hvis det er mere passende.. :-)