søndag den 16. juni 2013

Noget om enlige mødre og deres weekender_uden børn

Drengene har været hos deres far i denne weekend.

Jeg har indhentet ALT det jeg ikke har nået de sidste 10 dage:

3 x tøjvask, oprydning, støvsugning, madlavning, boglæsning, bif-tur med veninde, være sent oppe, sove alt for lidt, hygge med anden veninde, se lidt mere tv uforstyrret, læse lidt flere bøger, and on and on and on... 

Tømmermænd Tur-retur i Cinemaxx fredag aften -
i selskab med søde Sarah.



Det slog mig lørdag formiddag da min veninde som bor inden ved siden af og jeg havde sludret over hækken. Vi skulle nemlig begge to ind og muge ud og gøre klar til en ny etape.

Mon det er sådan for alle enlige forældre? - Jeg tror det. Måske ikke for mændene, generalisering længe leve, men de kan altså et eller andet med at trives godt i rod og kaos. De fleste ihvertfald. 

Inden længe kommer de hjem igen og så skal der trædes vande indtil næste gang hvor der er mulighed for at få et ophold i det daglige trummerum og en portion mig-tid..

Sidste bid mig-tid skal indtages under den varme bruser og i køen i Netto...



6 kommentarer:

Grønlandsposten sagde ...

Ved ikke om det kun er et enlig-mor-fænomen, men det er velkendt. Lørdag formiddag/middag er for mig tid til vask, rengøring og madlavning, så vi kan holde weekend resten af tiden. De sparsomme uden-børn-timer i løbet af ugen bliver brugt på indkøb og ting, jeg ikke når i hverdagen. Mig-tid er et tæt på ukendt begreb - men det bliver bedre lige om lidt...

Mila sagde ...

Lyder godt med at det bliver bedre lige om lidt? - Har du skaffet hjælp eller?

Og ja, måske kan man ikke kalde det mig-tid når man agere hushjælp. Du har fat i noget. Men det letter trods alt at man ikke har ungerne mllem benene i mens.

Har du også weekendfri hveranden weekend?

Grønlandsposten sagde ...

Det er i hvert fald en hel del mere effektivt, når ungerne ikke er der!

Nej, ingen børnefri weekender til mig. Pigerne er kun hos deres far en enkelt hverdagseftermiddag i ugen, og kun yderst sjældent i weekenderne. Sker måske 3 gange på et år, og som regel kun med en enkelt overnatning.

Vi flytter til Danmark lige om lidt, og mormor og morfar glæder sig meget til at kunne få pigerne på weekend - og jeg glæder mig til for første gang i 3½ år at have udsigt til børnefri weekender :-)

Mila sagde ...

Det var heller ikke meget aflastning til dig. Hold da op..
Hvorfor pokker har far ikke haft dem mere.. Øv..

Kan da virkelig godt forstå at du ser frem til at få weekendfri.. Det er dig vel undt. :-)

Hvad med deres far?
(Undskyld jeg er så nysgerrig.. Behøver naturligvis ikke at svarer :-))

Måske vi ses på en legeplads... :-)

Grønlandsposten sagde ...

Deres far? Tja, har brugt lang tid og meget energi på at prøve at forstå, men uden held. Må blot konstatere at det er sådan. Har kæmpet men måtte give op. Og nægter at bede ham om at interessere sig for dem. Det er hans tab i sidste ende.

Lyder måske lidt bittert, men sådan er det ikke ment. Har det fint med den virkelighed. Det giver jo også en vis frihed på de store linjer :-)

Mila sagde ...

Lyder os som om at jeg ville hvad rigtig svært ved at forstå.
Kan sagtens følge din tankegang, man bør ikke skulle tvinge folk til at interessere sig for sine børn.

Og ja, det giver jo os en anden form for frihed, lyder som om at du er beriget med engageret bedsteforældre - det må være SUPER.
:-D