onsdag den 15. maj 2013

Hvis man ikke er sådan, hvad gør man så?

Jeg er blevet opfordret til at se verden gennem et mere positivt syn, eller hvad vi skal kalde det. 
Til at starte med tager jeg ikke kritik særlig godt, endnu mindre personlig kritik. 
Så det følelse lidt som at blive slået i hovedet med en hammer og blive kørt over på højre fod gentagne gange. 
Især fordi jeg ikke selv ser mig sådan, ikke i det miljø ihvertfald, 

Nu er det så bare sådan at jeg gennem årene har udviklet en ret trist indstilling til  tingenes tilstand. Men sådan at jeg ser alle forhindringer før jeg beslutter mig/fuldføre noget osv. 

Jeg er nok sortseer. Men sådan noget kommet jo af alle de bump og huller jeg har haft på vejen i mit forholdsvis korte liv. Det gør hård. 

Så denne opfordring jeg har fået ligger enormt fjernt fra mig. 

Hvordan griber man lige sådan noget an?

Jeg kan ikke helt finde fodfæste efter ordene blev lagt på bordet.  Jeg kan ikke finde ud af om jeg så bør smile hele tiden også selvom jeg måske er ked af det/vred/utilfreds. 
Og betyder det så at jeg ikke må være i dårligt humør?

Ja alt eller intet typen er jeg os. 

Jeg lukker lidt i som en musling - trækker følehornene til mig og gør mit bedste. 

3 kommentarer:

Gitte sagde ...

Vil gerne skrive en hel masse sødt og venligt til dig, søde Mila, men det er ikke nemt at få formuleret.

Jeg håber du får tænkt din modtagne kritik (jeg er også en skovl til at tage imod kritik på en god måde) godt igennem og kun tager det til dig, du kan rumme.

Jeg håber virkelig du finder ro i dit sind. Eventuelt finder en prof. at snakke med - det kan virkelig være guld værd og er ikke et tabu.

Cille sagde ...

Hej Mila

Du må meget gerne skrive mig en mail. Jeg har været igennem det samme - og faktisk (ærlig talt) var det ko rigtigt... Og det hjalp meget at jeg havde en at hjælpe mig igennem - også når det gør ondt.
Jeg har tænkt det samme som vedkommende - men mere at det gør mig ondt at du har det sådan.
Knus

Mila sagde ...

Gitte, tak for din kommentar... Håber ikke at det er mig der er så rådden en person - der gør det svært at få det formuleret..

Jeg er på vente-liste til en af dem der kan sådan noget.. Du ved en proff. 4 - mdr.. Suk.

Cille, også tak for din kommentar. Blev slået lidt ud over at du også havde tænkt tanken(om mig, som jeg opfatter det) Men der skal heller ikke meget til at slå mig ud de her dage.

Cyber-kram til jer begge.