fredag den 10. maj 2013

Fridage med børn...Ikke sådan ligetil.

Hvorfor er det så hårdt, og ikke mindst krævende at være sammen med sine unger 24/7??

Hvorfor er alle mine ideer bare aldrig gode nok?

Underskuddet er større end noget som helst andet. Og hvordan vender man lige dén skude?

Ain´t gonna happen, I think.

Drengene var ude hele dagen i går, sådan ca. 7-8 timer. I nat kl. 3.30 proklamerede O at han ikke kunne sove mere!!! WTF........!!!!

Efter en times roden rundt, faldt jeg i søvn. Om ugen sov - ved jeg ikke, men han blev lagt tilbage i egen seng med beskeden om at tie stille. SUK, så er dagen ligesom startet på den lede måde....

Nu er der så 3 dage tilbage inden hverdagen kalder igen. Og jeg syntes de er lange, rigtig lange. I morgen skal vi til fødselsdag, så der er ligesom en plan, vi skal bare lige bruge en røvfuld timer INDEN fødselsdagen.

Jeg ville egentlig gerne lave alt muligt med drengene, men vi kommer aldrig af sted, af en eller anden årsag.
Jeg HADER at vise mig uden tøj, som i badetøj. Men var så kæk at tænke at sådan en tur i svømmehallen, lige var det vi skulle. Nu sidder jeg her, på dagen hvor planen måske skulle have været fulgt til dørs. Og ja, jeg magter det ikke. Til dels og allermest fordi at jeg ikke vil vise mig. Hvor hæmmende er det på en skala fra 1-10?

Vi skal ud og købe en gave i dag. Det orker jeg egentlig heller ikke.
Skyerne er grå, og jeg kunne godt forestille mig at de lukker op endnu en gang, med en masse regn. Ret skidt hvis man er ude, men hyggeligt hvis man er indenfor og ikke SKAL ud.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke får svar på ovennævnte spørgsmål, udover det åbenlyse. Det andet er noget mere komplekst.

4 kommentarer:

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Hvis det er til nogensomhelst trøst, så kender jeg alt til det du beskriver. Ferier kan være noget af det mest fantastiske - og det mest ulidelige, hvis man ikke er på toppen. Tror alle kvinder, uanset form og fasthed hader svømmehallen. Til gengæld er det dejligt, når man har sine deller i "sikkerhed" under vandet :)

Gitte sagde ...

Jeg tænkte på, om I har en svømmehal med et børnebassin, du bare kan kaste dem i og så sidde på en stol ved siden af og læse? Eller er de ikke helt store nok til at håndtere det? Det bruger jeg meget og har gjort i flere år, men bare fordi det virker for mig, behøver det jo ikke virke for jer :-)

Håber du finder en god aktivitet, som du orker og ungerne synes om :-)

Grønlandsposten sagde ...

Åh ja, helt almindelige weekender kan være uendelige, når overskuddet er ikke-eksisterende. Sjældent har jeg glædet mig så meget til mandag morgen som efter store bededags-weekenden. Og nu nyder jeg at holde sommerferie - hos mormor og morfar, så der er tid til mig og to ekstra voksne til at underholde ungerne :-)

Mila sagde ...

Rikke: Du har så evig ret, det værste er fællesbadet, (findes der mon svømmehaller med kabiner) og turen fra badet og ned til vandet. PUHA.

Så er det nemlig rigtig rart at få dækket yndighederne.

Gitte: Det er de for små til, og de er ikke så meget vant til vand. Så det ville jeg ikke være tryg ved.
Men ja, måske skulle man bade skide på de hele, bare så pokkers svært.

Grønlandsposten: Jeg har det på helt samme måde.. Er slemt misundelig på at du har mulighed for sådan nogle ekstra hænder. Lyder helt fantastisk...

God aften De damer...