tirsdag den 9. april 2013

Sommerferie_for_børn(&mor)

Hvad er en god sommerferie for børn og deres mor?

Jeg har indset at jeg nok kommer til at måle mig med andre, ikke kun hvad angår ferier. Men sådan i livets helhed. Det er altså lidt skævt. Især hvis man måler sig op med ting som bare ikke er realistiske.

Jeg vil rigtig gerne finde ind til kernen. Kernen af mine grundværdier. For jeg tror jeg har dem på det rette sted, jeg er bare blevet forvirret undervejs.

Jeg har en tendens til at ville give mine unger alt, naturligvis inden for rimlighedens grænse. Men jeg ønsker at forkæle dem, give dem et børneværelse der gør dem glade, opleve ting med dem osv.

Jeg er bare nået dertil hvor det bare skal finde et rigtig lejde. Og så får jeg alligevel følelsen af at det kommer til at fremstå som om jeg slæber en legekøkken hjem fra Netto hver anden dag, sådan hænger det nemlig ikke sammen.

Lejdet, jeg fabler om er nok mere det der med at sætte pris på det vi har uden konstant at søge noget nyt og bedre.

Jeg er nået til tankerne om den sommerferie mig og drengene skal have. 2 uger - 14 dage. Bum bum.

Jeg har læst, (Tak Lola) at det ikke handler om at finde den første og bedste rejse til Mallorca med All Inclusive, 40 grader og en paraply i drinken.

Derfor, sadler jeg om (nu ikke fordi jeg havde planlagt at rejse af sted med dem. Mere tanken om at jeg ikke gør det godt nok fordi de ikke kommer af sted på en dyr rejse.) Primitive ferieformer skulle være de bedste, endda måske også de mest autentiske.

Jeg har umiddelbart snobrød i tankerne, især hvis det regner. Strandture, hvor der er sten der skal kastes i vandet, unger der skal soppe, aftensmad i form af madpakker i solnedgangen. 2 unger der skal lærer at cykle, legeaftaler, Den Blå Planet, Sommerland Sjælland, en masse gode ideer.

Mon ikke drengene ville hygge sig gevaldigt?

En god sommerferie for mig, ville nok være en uge sydpå med en god veninde. Ren afslapning. Men sådan bliver det ikke, så jeg sadler om.. Hyp hyp.
En god ferie må være den ferie hvor jeg kommer helt ned i gear, glemmer jobbet og hygger mig med mine børn og får en masse gode ferieminder.

Hvad er en god ferie for dig?

Så håber jeg bare på at finde noget energi inden da...

4 kommentarer:

Gitte sagde ...

Det der med at finde energi før ferien - nu ved jeg det jo ikke, men får du vitaminer nok? Efter mit D-vitaminnedbrud er jeg blevet temmelig hys med vitaminer og tvinger alle i min nærhed til at æde vitaminpiller, for det er virkelig en frygtelig oplevelse at mangle D-vitamin og blive syg af det...
Men hvis du har vitaminreserverne i orden, så skal energien nok komme :-)

En god ferie for mig (og mine børn) er, når deres mor har tid til at sidde på terrassen og lave NADA mens de tåger rundt i sandkassen og laver mudderkager. Når de på mystisk vis kan mærke på mig, at jeg ikke tænker på vasketøj eller aftensmad eller noget som helst andet.
Og én dags ture, godt planlagt, så mad og andre praktiske ting er på plads, og så ellers give sig god tid. Så pyt med man kun når at se halvdelen af dyrene i zoo. Hellere det end at jage afsted med ungerne under armene.

Det var mit bud på en god ferie :-)

Håber du finder jeres bedste måde at holde ferie på :-)

Mila sagde ...

Det lyder også som en dejlig måde at holde ferie på.
Men øhm, dine tøser - de lyder til at lege rigtig godt sammen...??
(Mine de dyrker ikke rigtig sådan noget.)

Vitaminer tror jeg ikke jeg er nede på, det er min sygdom der fucker.

Er du i bedring så?

Gitte sagde ...

Bedring mht. energi, ja. Alt det andet er stadig noget rod, men jeg er stadig under udredning, så mon ikke der kommer en åbenbaring engang? Det tror jeg på.

At lege godt sammen er et meget vidt begreb. Nogen gange leger de sammen, ja. Tit leger de hver for sig, tegner, spiller DS eller andet også hver for sig. Nogen dage kan de slet ikke være i sammen rum uden at pisse hinanden af - sådan er det vist med alle søskende :-)

Grønlandsposten sagde ...

Synes du har fat i noget af det helt rigtige. Vores sommerferie i år kommer til at foregå i mormor og morfars have. Med sandkasse og legehus, med ture i skoven og til stranden, i zoo og ud til ponyerne. Og de skal lære at cykle. Alt i mens jeg forhåbentlig kan nå at slappe lidt af også, og nå en tur til storbyen, se nogle venner og slikke lidt sol. Bare slappe af, lave så lidt som muligt og have alt den tid, vi har alt for lidt af til hverdag.