torsdag den 14. marts 2013

Sammen begge to, alene...

Der er mange glæder ved at være mor til tvillinger. Der er os mange udfordringer, men er der ikke altid det med børn?

Nå, men i de her dage spekulerer jeg på om O trænger til noget mere privatliv. (Kan man overhovedet have sådan et behov som 3 årig?)

Han gør udtrykker en masse hårde ord (3års alderen, I know) - men hvis man træder et skridt tilbage, så kunne det os være at det var fordi han havde brug for sit eget.. Eget legetøj, eget helle.

Han siger blandt andet sådan noget her: "Jeg gider ikke bo her" og at han gerne vil flytte ind til naboen, sin far og alle andre. Vi er allesammen ret dumme, og nogle gange det der er værre.
Øhm, behøver jeg at nævne at det var som at få et glohedt spyd i hjertet hver gang han sagde det? - Nej vel...

Tankerne kører rundt i hovedet, og på Google. Eftersom at man kan finde svar på ALT på Google, måtte det være stedet hvor jeg fandt svar. Men det er altså ikke lykkedes at psykoanlalyserer ham i småstykker... Alligevel er jeg kommet frem til at de på en eller anden måde skal have et rum-i-rummet.
Jeg er nemlig af den holdning at børn hverken har brug for eller kan kræve sit eget værelse førend barnet bliver noget ældre. Til den tid må jeg nok indse at jeg skal bosætte mig i stuen...

W er syg, feber af den grumme slags (temp.39,8) så han har sovet en del, og O fik lov at vælge om han ville i børnehave eller blive hjemme, og hjemme faldt valget på.
Jeg vil vove og påstå at vi har haft Befri Willy kørende 4 gange idag. (Ssshhhh...sig det ikke til Lola Jensen, jeg ved at hun ikke vil syntes om det). Oliver sagde da rulleteksterne kørte hen over skærmen for 3 gange, moooooar, jeg vil gerne se den igeeeeeen.....)

Nå, sidespring.. Tilbage til privatlivets fred i en alder af 2x 3 år.

Jeg tænker halvhøje senge.
Jeg tænker hule og (helle) nedenunder.
Jeg tænker en lille reol hver til deres private legetøj.
Jeg tænker en hulens masse, det koster heldigvis gratis....

Jeg havde som sagt lidt tid uden unge i favnen når han sov, og der udnyttede jeg tiden til at rykke rundt og gøre mit værelse mindre, og drengenes lidt større.
Fik sorteret ud i mit gamle tøj, stofbleer osv. Projekt privatliv til de to på 3, er sat igang og planen er nok at skrotte min gamle skænk som C og jeg købte sammen. Til dels er den noget hærget, til dels er det bare et sted jeg opmargasinere alt det jeg ikke ved hvor skal være, og så minder den altså om min/vores tid i Jylland.
Noget andet og mindre skal blive godt.

Før og efter billeder følger naturligvis når resultatet er færdigt.
 
 


2 kommentarer:

Cille sagde ...

Lyder som om, at det er rigtigt set. Selvom der nu nok også er en del 3-årig trods og temperament involveret.

Vi har gjort det hos os - vores piger på 4 og 6 skal dele værelse i hvert fald 3 år fremover (lang historie... på min blog) - og vi har købt hemsesenge, så der er et fuldt rum nedenunder (hvor de kan stå op o størrelse med sengen. Der har de så hver deres 'rum' - åbent . men dog deres. Legetøjet er så fordelt mellem dem - men ikke i 'dit' og 'mit' for det er der ærlig talt ingen af os der helt husker eller har styr på. Men der er fornemmelsen af eget rum over det - og så er der brand hyggeligt i sengene oppe under loftet.

C

Mila sagde ...

Nej, lige præcis. Det er ikke til at finde hoved og hale i legetøjet.
Så helt sikkert en god idé at dele det op.

Fedt med hemsesenge, det giver masser af plads. :-)