søndag den 10. februar 2013

Slik-o-man

Jeg er pjattet med slik, sodavand, chips, og meget af det.

Det er rigtig, rigtig rigtig skidt med det in mente at jeg er insulinsresistent. Og tager nemt på og har svært ved at få det af igen.

Really bad combi.

Nå, men hvad pokker gør mand når Nellie Dellies gir dårlig mave "Overdreven indtag kan virke afførende". Stevia lakrids er jeg heller ikke pjattet med.
Jeg har fundet nogle peberbolcher uden tilsat sukker fra Støvring. De smager fint. Men hvis jeg giver den gas i den bøtte, så er der problemer med maven.

Enhver der ikke kender det at være afhængig af at indtage det forkerte, siger måske bare "Er det ikke bare at lade være med at købe det?" - Og jo, det er det måske. Men hvad nu når jeg så går i panik, fordi der ikke er noget derhjemme, hvad faen gør man så?

Det der er mest pudsigt er at jeg stoppede med at ryge dag-til-dag, og er røgfri på det fjerde år.

Jeg duer heller ikke rigtig til at sidde og spise en sveske o.l. (Og det må jeg sikkert heller ikke med min PCOS). Duer ikke til det der ikke er det rigtige. Og når jeg sidder og skriver det kan jeg sg da godt se at det er dybt godnat.

Hvad faen gør I andre, specielt jer med PCOS?

Min weekend er gået helt amok. Har ikke haft styr på en pind. Har ikke planlagt et eneste måltid og det har resulteret i det forkerte. Endda os en pizza, men hold nu op hvor smagte den godt.

Nogen gange spekulerer jeg på om jeg bare skal tage mig sammen og blive voksen. Men tror ikke det er så enkelt. Det er fandme stærke kræfter indeni der hiver i een.

På sigt vil jeg os godt være et godt og sundt forbillede for ungerne. De får nu ikke særlig meget slik/sødt, men jeg tænker også på hvilken kultur jeg kan komme til at bygge op omkring det at hygge-spise. Jeg er selv endt som en aften-hygge-spiser, arbejds-hygge-spiser og får kick ud af alt det forkerte. Så det er ret meget op af bakke.

2 kommentarer:

galethorsen sagde ...

Mila... I feel your pain!!

Jeg er også afhængig, sidder sågar og spiser karameller lige nu og så er jeg afhængig af cola! Og hvorfor er det man ikke bare kan tage sig sammen?

For mig er det aftenerne der ofte bliver "hygge / over spist " og jeg vil super gerne tabe mig og tænker ofte at nu skal det være... Men det ender altid med jeg alligevel spiser noget jeg ikke bør :(

Maria

Mila sagde ...

Ditto her..

Jeg finder ikke glæden i at sidde og gnaske gulerødder, selvom at det er det det bør være...

Det er så surt. Øv... Men er det i det mindste gode karameller?