tirsdag den 26. februar 2013

Noget_om_barnevogne...

Indrømmet...
Jeg har alle dage været pjattet med babyudstyr.
Og jeg er det stadig, os selvom jeg har tvillinger på 3 år.
 
Jeg kom til at sidde og kigge på vogne.
(Hvordan kommer man overhovdet til det?)
 


Valco Baby Ion tvillingeklapvogn.
Billede lånt her
 
Jeg er nok lidt gammeldags, men jeg syntes godt nok det er et underligt styr.
Det ville jeg ikke selv kunne leve med at skulle bruge.
Ikke når jeg tænker på hvor tunge mine drenge er og tror da ikke jeg ville kunne få sådan en vogn op over et fortov...
 
 
 
 
Mountain Buggy
Billede lånt her
 
Denne her vogn var helt vildt hypet da jeg var nybagt mor, er den stadig det?.
Vognen er os rigtig fin, især denne udgave her hvor der er seperat kaleche.
 
 
 
 
Tænk sig hvis man fik 3-på-1-gang
 
Så kunne det være at en Christiane Wegner trio vogn var noget.
Billede lånt her
 
Jeg syntes den ser helt vild ud.
Stakkels styr, ser ud til at blive en tung omgang, men fedt at der udvikles på området.
Hvorfor mon ikke Odder er kommet på banen med noget mere banebrydende og modernet, især ift. tvillingevognen.
 
 
 
 
 
 
Odder Twin.
Billede lånt her
 
Jeg kunne læse mig frem til at der er kommet lynlåse i forlæderet, og det var vist det de kunne finde på - på tvillingedelen.
Jeg tænker, svingbare forhjul, solskræm, kombineret klapvogn m. barnevognsdel.
Tror jeg skriver til Odder.
(Crazy)
 
 
 
Emmaljungas Double Monkey
Billedet er lånt her
Ny tvillingevogn fra Emmaljunga. Fin ser den ud, jeg er stor tilhænger af de seperate kasser. Klapvognsdelen falder ikke lige i min smag, men liftene ser rigtig fine ud.
 
 
 
 
 
Teutonia Cosmo
Billedet er lånt her
 
Denne her havde jeg faktisk os kig på, men valgt en anden tvillingeklapvogn. Syntes stadig det er en flot vogn, men det er lidt upraktisk med kalechen der er hel og derfor ikke efterlader meget afskærming til den enkelte baby, men der fandtes dog en masse lækkert tilbehør til vognen også.
Man skal ALDRIG gå ned på udstyr...
 
 
 
Babyjogger City Elite Duo
Billedet er lånt her
 
Den endte vi med at købe da de var 8 mdr. Og den har vi egentlig været rigtig glade for.
Den har alverdens tibehør, fantastiske kaleche der virkelig skærmer for solen.
Liggemålet er ok, de kan stadig ligge og sove der, selvom de er 3 år og 2 mdr. gamle.
 
 

Bugaboo Donkey
Billedet er lånt her
 
Tvillingeudgaven af den smarte cityvogn.
Jeg har aldrig prøvekørt den, men smart ser den ud.
 Kasserne ser lidt for store ude til stelet, men lækkert med højdejusterbart styr.
Det ser desuden ud som om der mere fjeder i dette stel, kontra Bugaboo Cameleon udgaven, hvilket er et kæmpe plus især med tvillinger/søskende i samme vogn.
 


 
Easywalker Duo
Billedet er lånt her
 
Denne her er os rigtig fin, en fra min mødregruppe havde den. Man kan monterer nogle klapvognssæder og kalcher når ungerne er store nok til det. Men kan også bruge den som søskende vogn, hvis der er aldersforskel o.l.
 
 
Hvis jeg skulle vælge ud fra mine erfaringer nu, ville jeg vælge følgende:
 
 
 
                             
 

 
 
 

 
 
Grunden til at valget falder på de to er at jeg godt kunne lide at have en ordentlig barnevogn da de var små. Da de blive ældre blev det lidt mere problematisk at have dem i den.
Grunden til jeg også ville have en Easywalker er egentlig at det ville have været rart at have noget at vælge imellem. Afhængigt af hvad man skulle.
Bonussen i det er at det os kan blive en klapvogn


Ingen kommentarer: