onsdag den 27. februar 2013

Noget_om_barnevogn_#2

I forlængelse af tidligere indlæg om tvillingevogne, så har jeg os luret på vogne til et enkelt barn.
Her var lidt af det jeg faldt over.
 
Det sjove er at jeg føler at en vogn til en enkelt, er forkert.
Crazy, yes.
Det er nok fordi jeg er vant til at køre med den store vogn, med to unger i.
Der er lissom lidt streetcredit i det, og ser man en anden med tvillinger,
så er der altså gensidig forståelse og ikke mindst medfølelse.


Emmaljungas Limited Edition 2013
Billedet er lånt her
Sommerudgave, combivogn og sart - tænker jeg.
Men jeg kan faktisk meget godt lide selve modellen, jeg ville nok bare have den i Navy eller sort.
Lille fiks udgave.
Emmaljungas Mondial Duo
Billedet er lånt her
Hvis jeg var en lille nips, kunne jeg godt finde på at vælge sådan en her vogn. Syntes hjulene/dækkene er ret så fine, og så er den bare lille og kompakt.
Fornuften ville dog nok slå ind og vælge en større udgave.
Emmaljungas Big Star Supreme
Billedet er lånt her
Stor flot vogn med et modernet look fra Emmlajunga. Liggemålet er noget længere end ovenstående vogn.


Odder Classic 2013
Billedet er lånt her
Jeg er ikke helt solgt, men kan godt se at de har opdateret looket.
Solskærmen - fedt, så meget på tide.
Hjulene, de minder for meget om Brio, men kan lide at man kan designe den som man selv ønsker.
 
Bugaboo Cameleon
Billedet er lånt her
Denne vogn ser man i ny og næ i Københavns gadebillede.
Den er os trendy, men jeg syntes egentlig at den har for hårde kanter til min smag.
Klapvognsdelen man kan sætte på efter behov, er jeg dog heller ikke pjattet med.
Gælder for den sags skyld også Donkey udgaven.

 
Jedo Barnevogn
Billede lånt her
 
Barnevogn med drejelige forhjul og alligvel et klssisk look.
 
 
 
 
 
Silver Cross Kensington
Billede lånt her
 
Gammel klassiker til mange mange penge. ved egentlig ikke rigtig hvem der køber disse vogne nu til dags, arver man ikke ofte sådan een?
Liggemålet er rimelig begrænset i disse vogne, er det 78 cm?
men flot er den.
 
 
Emmaljunga Cerox Klapvogn
Billede lånt her
 
Helt klart en klapvogn der har indtaget københavn og resten af Danmark.
 Dog med undtagelse i mine drengenes børnehave, men det har nok mere noget med hvem der går der.
 
 
 
Emmaljunga Nitro City
Billede lånt her
 
Endnu en klassiker fra Emmaljunga.
Kombivogn, med mulighed for liftkasse, men også almindelig klapvogn.
 
 
Teutonia Cosmo
Billede lånt her
 
Kombivogn, plads til lift/voksi, og fungere samtidig som en klapvogn.
Kan altså også meget godt lide det her design.
For mig er det noget med kanter og helheden.
Kan eksempelvis rigtig godt lide kalechen, målene hænger sammen, stellet er modernet og robust.
 
 
 
Hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok vælge:
 
 
En stor barnevogn med langt liggemål. Den kan bruges til barnet er 3 år +.  
 
 
 
 
En kombi/klapvogn i modellen Teutonia Cosmo.
Netop så jeg fik en lidt mindre vogn som kunne bruges også når de er nyfødte og når de bliver endnu større.
 

Ingen kommentarer: