onsdag den 23. januar 2013

2013 - Hvad mon du byder på???

Det er ikke godt at, nu er vi alligevel kommet i gang, januar er (heldigvis) snart ovre og snart er det forår.

Jeg tror 2013 bliver et år for forandring. Et år for personlig udvikling. Et år for finpudsning af hvem jeg er. Et år for nye minder. Et år i selskab med mine dejlige veninder.

Nå, det så er sagt, så er kl. over 23 og jeg sidder og drikker en varm kop kvædethe. Det er langt over min sengetid (Der var jo noget med at man skulle gå gå tidligere i seng). men jeg havde sådan brug for at pleje bloggen her lidt os. Tanker der skulle ud.

Jeg er gået igang med med et lille projekt, som ikke er så lille endda. Jeg har PCOS og det vil jeg rigtig gerne se om ikke jeg kan spise mig ud af.
Sagen er den at jeg er insulinresistent. Jeg har aldrig rigtig mæthedsfornemmelse, og optager ikke insulin gennem kosten, hvilket naturligvis danner forøget risiko for udvikling af Diabetes.
Og så er der det med vægten....

Sagen er ikke bare sådan ligetil, jeg syntes ihvertfald at det er hårdt at lægge stilen om. Så jeg har af bitter erfaring, valgt at gå stille og roligt til værks. Jeg har fundet 2-3 slags morgenmad jeg rent faktisk må spise, frokosten er jeg os ved at snævre mig ind på. Aftensmaden er dog noget af det sværeste, for der er jeg bare flad og drengene trætte og sultne.


Frokost på jobbet.
Hj.lavet Paleobrød, tun i vand og cheasy 1,5%.
 
 

De rigtige vitaminer er indkøbt, sodavand skiftet ud med light, og projekt "Tag-dig-nu-sammen-og-drik-2-liter-vand-om-dagen" er kickstartet stille og roligt.

Der er os noget med noget motion. Stille og roligt.

Håber er at komme PCOS´en til livs, få styr på den og meget gerne slippe af med den og ikke mindst vigtigst af alt smide en hulens masse kilo.

Jeg håber jeg kommer delvist eller helt i mål.

Jeg sidder sådan lige og tygger over om det er forkert at smide det herinde. Er PCOS tabubelagt? - Eller er det ok?

PCOS er jo ikke i nærheden af at være dødeligt, så på den måde er det lidt mere håndgribeligt og OK at snakke om. PCO/PCOS er nok mere sådan en lidt privat ting, og det skal der os være plads til.
Jeg er egentlig ikke interesseret i at lægge mit helt private ud via Københavnerhjerte, men derfor kan man vel godt italesætte det? Og er det ikke ligepræcis dét der gør at det ikke bliver et tabu?

Jeg har valgt at gribe det lidt an som et mindre studium hvor jeg er nødt til at komme til bunds i det så jeg kan forstå og lærer hvad der vil være bedst. Og ikke mindst finde de retter og erstatninger der fungere i min familie og hverdag.

Klokken er mange, alt for mange og jeg er simpelthen nødt til at begive mig ind i seng.


4 kommentarer:

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Jeg synes på ingen måde det er tabubelagt. Tværtimod, er det rart at kunne bruge sin blog til at søge støttte, opmuntring og råd. Sejt at du kaster dig ud i det - på en måde, som giver mening ifht. det liv du lever. Jeg håber på det lykkes for dig. Og hvis du knækker koden med at gå tidligt i seng, så sig lige til ikke? Jeg vil næsten betale for en "kur der virker" :)

Sov godt.

Mila sagde ...

Hehe, jeg lover jeg nok skal give besked hvis jeg knækker koden. Sidder i skrivende stund og skuler på uret. Kl. er 22 - og jeg bør skride ind i putkassen.
Meeeeen tror altså lige jeg har et indlæg i ærmet og plads til en kop the i maven...
Kl.22.30 it is...

Hvad pokker er det drager sådan efter 22?

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Det er nok fordi, det er det eneste rock 'n' roll, der er over et liv med små børn :D "Wuhhuuu - se lige hvor crazyyyy jeg er- kan holde mig vågen helt til efter kl. 23!"... suk.

Gitte sagde ...

Jeg vil gerne se dit privatliv på Københavnerhjerte. Kan være jeg tør lægge mit ud på A Moms Point Of View også... Det er vigtigt at italesætte det private og jeg synes du skal have en salut nu!

Salut fra Gladsaxe Pigegarde TRUT TRUUUUUUUUUT

Det er i orden!
Thumbs Up herfra!