fredag den 28. december 2012

Noget om teknologi...

Men nok mest om børn.

Mine drenge er ikke vant til teknologi i form af tablets, iPhone, computer og hvad ellers der findes... Har holdt dem fra det, indtil nu. Har hentet en del spil apps og endelig er det som om at de fanger ideen.

Men hvornår bør de egentlig skabe kendskab til det? - man kan unægteligt komme uden om at det er fremtiden, men er det "grund" nok til at præsentere dem for det? Og har børn det bedst af at lege med et stykke træ og en sten kontra legetøj med lys og lyd eller Rasmus Klump apps´en på moderens mobil?

Nogle mener de kan lærer af det, men behøver de det og er der så noget andet de ikke lærer ved at bruge tid ved sådan een?

Nu har det her indlæg ventet nogle dage, og jeg er faktisk blevet lidt mere overbevist om at det ville være en god idé at anskaffe mig en lille tablet, af et andet mærke end Apple.(Hvorfor skal den overhovedet være så åndssvagt dyrt??)

Nogen i blogland der har kendskab til tablets af andet mærke en Apple, som i øvrigt er den som moderen ønsker sig???

3 kommentarer:

Grønlandsposten sagde ...

Mine nu 3-årige har det sidste halve års tid ment, at min Samsung Galaxy tablet er deres legetøj, som jeg allernådigst kan få lov at låne, når de sover! Synes ikke det er for tidligt at introducere dem til en slags teknologi, men sætter grænser for, hvor meget de må bruge den. Og tænker, at det ikke varer mange år, før de ved mere om at bruge den slags ting end jeg gør...

Cille sagde ...

Mine unger har heller ikke ipad. Eller anden tablet. Så man kan godt leve uden. Til gengæld har de så en gammel iphone, og en ipod til spille-telefoner. Og en mac computer til pixiline og den slags spil. Jeg tror på, at de skal lære det. Og jeg tror på, at vi (som forældre) skal passe på med at sammenligne for meget med vores egen barndom. HVor der jo fanme ikke var opfundet mobiler eller pc'er i almindelige hjem ;-)... Andet end måske en comodore 64 - som vi i hvert fald ikke havde hjemme.

Men det gibber også lidt i mig og mine værdier et sted - at de bruger tid og 'legetid' på den slags. Men tror måske, at det er kommet for at blive (siger hende, der ikke ville købe ipad - fordi jeg alligevel syntes, at nu er der mac-produkter nok i vores hjem)... ;-)

Mila sagde ...

Takker for jeres input. Og Cille det er helt sådan jeg har det, det gipper os lidt her. Og jeg havde en pladeafspiller - det var det tætteste jeg kom på teknologien back then. Og hørte Abba plader for det var det min mor havde.

Crazy.....

Det er jo kommet for at blive, men ja.

Jeg tror os det handler om mådehold, og hvad de spiller.