tirsdag den 25. december 2012

Jul på forskellige måder

I denne her jul er jeg faldet over folk ideer/forestillinger om hvordan julen skal og bør være.

Hånden på hjertet - det er ikke altid det læste giver mening for mig. Men sådan vi alle jo så forskellige.

For mig er det ikke vigtigt at de kun får gaver på selveste juleaften. Det giver mening for mig at sprede dem lidt, og ødelægger ikke magien. Det er samtidig lidt hyggeligt at dem der givet gaverne, er der når de åbner gaverne.

Maden skal helt bestemt være traditionel. Julemad er fantastisk.

Hvordan er I omkring jeres jul?!?

Jeg har faktisk siddet på shawarmabar juleaften og været forbi moskeen på Amerikavej for en del år tilbage.

Faktisk syntes jeg at jeg er noget overrasket over hvor kulrede mine drenge har været. Den havde jeg ikke set komme.

Men skaber man ikke selv magien, og der er da ingen der har patent på en mest korrekte juleaften? Julen varer hele december, for vores vedkommende af...

Det der gør d. 24 december magisk for mig er stemningen der er i hele byen. Mange er ude og gå tur og lade op til aftenen i familiens skød. Dét er jul. Det er også magisk at kigge ud af vinduet omkring kl. 18 - og byen ligger stille. Der er ikke en bil på vejen - det er så meget jul for mig os.
Der er mange ting.

Ingen kommentarer: