søndag den 18. november 2012

Kloge-hovederne...

Dem mødte jeg igår. Lige der, midt i toget.

De var 2 af hankøn og 2 af hunkøn, omkring de 15 år (men noget indeni i mig håber at de var tæt på de 20).

De havde gang i en vild samtale som jeg ikke kunne undgå at overhøre. De snakkede simpelthen så højt - på grænsen til at man (læs. jeg ) ville have rejst mig op og skreget ind i hovedet på dem "Så hoooooold da kæææææft", hvis jeg skulle have kørt tog med dem meget længere.

Jeps, så rummelig er jeg.

Jeg sad og overvejede at optage deres strøm af store ting der væltede ud af munden på dem. overvejede os at filme dem, men tror jeg ville have været blevet afsløret.

Nu kal I hører hvad der blev vendt på 6 min... (Det blir brainstorm udgaven...)

A. "Privatskoler er bare bedre end folkeskole"
B. "Hvorfor, er det lærene eller er det skolen?"
A. "Jamen, det er da klart lærerne" - "Nu har jeg selv gået på privatskole, og det er bare tyve gange bedre. Man ved os bare som barn at man skal tage sig lidt mere sammen når ens forældre betaler for at man kan gå der."
C. "Ja, altså jeg syntes alle skoler skulle være sådan nogle man betalte for. Lissom USA, os med uniformen. Det er bare meget mere seriøst."
A:"Skatten er så høj i Danmark, fandme den allerhøjeste i hele verden, så det ville skolerne aldrig blive."
C. "Jamen så må man jo os sætte skatten ned. Det er os bedre, for min far betaler 61% og han får bare INGENTING ud af det."
D. "Det er den røde regering der gør det"
A. "Ja, efter de røde er kommet til er er det bare ikke sjovt"
 (Her bliver der sagt noget som jeg ikke opfangede, kun alle ordene efterfølgende.
B." ja, hvis Danmark gør det, så boykotter alle lande Danmark. SelvUSA ville boykotte Danmark. Alle.

Der var meget mere, jeg har nok bare lykkeligt fortrængt det. De var til at få pip af.

Ingen kommentarer: