torsdag den 11. oktober 2012

Torsdags tilståelse..

Så tidligt skred jeg i seng igår. Og når jeg skrider skred, så er det fordi det skyldtes W. Han var ked og urolig, og det der hjælper i sådan en situation er at tage ham med over i min seng.

Så det gjorde jeg. Og vi sov begge sødt til kl. 5:20 imorges.

Det kan altså mærkes. FEDT.

Idag skal være bedre end igår. Igår blev sgu noget langhåret. Jeg skulle hente en masse ting, pakke i Døgnposten, støvle hos skomand, en pakke på et posthus i Friheden (Avedøre, kom ind i kampen og få et posthus). Og købe gave. Oh yes. Og det nåede jeg, havde lidt længere arme end en gorilla da jeg kom hjem igår.
C har dem om onsdagen. Og jeg havde regnet med at han købte ind til aftensmad - meeeen nope. Så min aften gik med at stå på hovedet i kødgryderne. Mor var træt. Meget træt.

Idag starter der os en ny epoke - jeg gør ihvertfald mit bedste. Jeg skal simpelthen leve sundere. Jeg skal spise efter min lidelse, PCOS. (Jeps, så kom det da os lige ud af skabet.)

Jeg hader at skulle være tvunget til at spise alt muligt underligt, så det nægter jeg. Mila 5 år. Men jeg er simpelthen nødt til at få styr på min vægt. Jeg har sultfornemmelse konstant, jeg er insulinresistent og dybt afhængig af sukker. Pisse dårlig kombi. Min største frygt er sgu at jeg ender med at blive en kæmpe hval og havde sukkersyge. Fandme nej.
Det er så grelt at jeg ikke kan passe mine støvler i skaftevidden mere - selvom de er købt hjem fra UK i med ekstra vidde. Magter det ikke mere. Magter ikke at være forpustet og ved at klaske sammen over at gå en etage op. Jeg magter ikke at se højgravid ud længere. Jeg hader at jeg ikke kan finde tøj, og mest af alt så hader jeg at det er ved at suge det sociale ud af mig. (Når man hellere vil blive væk end at tage til et arrangement pga. man ikke magter at være fed i offentligheden, så skal der ske noget). Altså nu er jeg ikke den store selskabsabe i forvejen.. meen..

Udfordringen er så bare at vende skuden. Har gjort det før, og der smed jeg 13 kg. på 3 mdr. Var lækker smækker (ihvertfald slankere). Nu har jeg taget det dobbelte på igen. Jeg vejer mere end da jeg var højgravid med tvillingerne. Mit mål omkring maven er 4 cm fra da jeg var højgravid. FUCK!
Og det der motion, den er altså svær at presse ind i en hverdagen hvor der ingen ekstra hænder er, ingen luft er og intet overskud er.

Hvad fa´en gør man?

Jeg kunne godt tænke mig at svømme om morgenen. Bare en gang om ugen, men gider ikke alene.  Og så forbrænding på crosstrainer.

Nå, svesken på disken. Måske fortryder jeg at have smidt mit mest private på disken - måske hjælper det mig til at komme i gang.

God torsdag....

5 kommentarer:

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Synes det er et dejlig, ærligt indlæg og jeg håber virkelig at du når dit mål. Hvis det hjælper noget, såer du ikke alene om at savne overskud i hverdagen til at gøre det, der rent faktisk ville være sundt for en selv - nemlig motion. Det er lidt ligesom at en powerwalk fra sofaen til slikskabet ikke rigtig batter i det lange løb ;-)

Måske når ungerne er lidt større - eller hvis lysten pludselig opstår :) Men indtil da er det superflot, at du er begyndt at tænke over kosten. Måske skulle jeg starte der også...

I øvrigt skønne, skønne drengen :)

Mila sagde ...

Åh, ja. Jeg har derfor opgivet at powerwalke derud og slæbt det med ind i sofaen.

Rartat vide at man ikke er alene om aty savne det dersens overskud. Det kommer vel en dag.... Eller..

Og tak. (Jeg må da lige ind og lurer på din blog. HAr du tilfældigvis været på MM?)

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Jo, jeg har været på MM! Brugte tvillingesiden meget aktivt mens jeg var gravid - bagefter stoppede det faktisk ret brat. Det var en stor hjælp mens jeg var gravid pga. alle de bekymringer der var omkring scanningerne af pigerne. Jeg har ligesom dig også fået en tvillingemødregruppe via MM. Vi ses stadig jævnligt og jeg holder meget af dem. Hvornår er det dine drenge er født? Og hed du også Mila derinde?

Mila sagde ...

Så kan jeg godt huske dig. Og ja det stoppede ret brat. Jeg er heller ikke så meget derinde længere, det hele er meget babyagtigt og der er man bare ikke længere.
Drengene er fra december 2009, jeg hedder ikke noget med Mila derinde, men noget med årstallet de er født og noget andet. Vil gerne skrive det privat til dig, tænker det er meget rart at det ikke kan søges på. Jeg kan sagtens huske alle de bekymringer osv i var gennem, kommenterede os på dem mindes jeg.

Mila sagde ...

Så kan jeg godt huske dig. Og ja det stoppede ret brat. Jeg er heller ikke så meget derinde længere, det hele er meget babyagtigt og der er man bare ikke længere.
Drengene er fra december 2009, jeg hedder ikke noget med Mila derinde, men noget med årstallet de er født og noget andet. Vil gerne skrive det privat til dig, tænker det er meget rart at det ikke kan søges på. Jeg kan sagtens huske alle de bekymringer osv i var gennem, kommenterede os på dem mindes jeg.