onsdag den 10. oktober 2012

Arbejde og mor-skab.

Altså, hvis jeg nu ikke arbejdede, ville jeg så være et lykkeligere menneske?

Jeg gad godt nogen gange være sådan en forstadsfrue - eller jeg bor jo allerede i forstaden, men har bestemt ikke råd til at opfører mig som en rigtig forstadsfrue der går hjemme og dangdere den.

Hvis jeg var FF (ForstadsFrue) så ville jeg helt sikkert bruge tiden foran fjernsynet, ihvertfald i starten. Jeg ville ligge på langs, vande planter, købe ind og blogge. Egentlig ikke noget sindsoprivende liv, minder lidt om en kontanthjælpsmodtagers. PIS!!

Ej, men når man som jeg er alene med ungerne det meste af tiden, bortset fra når farmanden har dem, så er man presset. FUCK man, JEG er presset. Lige nu er jeg presset over at jeg skal have dem i 9 dage endnu non-stop uden pause. Hvad fanden sker der for det? - Det er logik for den dersens burhøne at jeg er nødt til at finde nogle ting i min hverdag der giver mig energi og overskud.

Men hvad er så det?

Jeg er for træt til at lave gymnastik når ungerne endelig sover. Jeg har ikke mulighed for at aflevere dem hos nogen så jeg kan få et break. Jeg er virkelig ringe til at gå tidligt i seng. (Jeg har dog strammet mig an de sidste par mange dage. I seng før 24.00. Det er store sager. Faktisk har jeg været i seng omkring kl. 23.00.

Overskud for mig lige her og nu, er at møde ind tidligt før de andre damer kommer. Jeg tuller rundt, laver te, tømmer opvasker, vander halvdøde blomster, ordner de opgaver jeg nu har og læser mails osv. Det giver overskud at der er ro. Det må jo os være beløningen for at stå op kl. 5.15 og komme i gear.

Ungerne er blevet hentet sent eller senere end hvad man måske kunne have ønsket, men når jeg allerede er gået før tid fra job for at nå nogle ting inden jeg henter dem. Hvordan pokker skal man så gøre det bedre? - Nogen gange har jeg os bare brug for at handle ind, og smutte hjem med varene og sætte dem på plads og snyde mig til 10 min. fred med en kop kaffe inden jeg stresser ned i vuggeren og henter dem.

Hvis jeg var FF, så ville mine børn stadig komme i vuggestue, men måske de ville have en del kortere dage, de ville måske endda os få fridage forskudt af hinanden så de kunne få kvalitetstid med mor her alene.

Men den udsigt der er til at jeg skal være på arbejdsmarkedet indtil jeg bliver 74 år +/-, så har jeg konkluderet at det er mit liv simpelthen for kort til.

Jeg NÆGTER at spilde mit liv på at arbejde mig selv halvt ihjel. Men hey, har jeg overhovedet råd til at lade vær´?
NOPE.

Tror jeg må tilbage til det der med at blive forstadsfrue.... Det må være onsdagens konklusion - bum bum....

Ingen kommentarer: